вівторок, 30 березня 2021 р.

Місцева влада вміє експорт потенціювати?

 

Рейтинг європейської інтеграції областей" від центру "Нова Європа". 


Сумна статистика.
2 з 3-х областей півдня "пасуть задніх"в рейтингу європейської інтеграції.. Про що це свідчить? Немає що експортувати до ЄС? Чи роль місцевої влади - тільки собі премії виписувати, а потім мотоцикли купувати...

Недавнє дослідження центру "Нова Європа" показало, що у 2018-2019 роках найбільший приріст експорту товарів до країн Євросоюзу продемонстрували у Кіровоградській, Львівській, Черкаській, Сумській областях та в Києві.

А на Кіровоградщині приріст експорту становив 75%. У перші роки після підписання угоди область за цим показником стабільно посідала останні місця. Така різниця між регіонами показує, що успіх економічної інтеграції з ЄС залежить не лише від уряду, а й від місцевої влади.

Прямі зобов'язання органів місцевого самоврядування щодо впровадження угоди ніде не зафіксовані. Водночас після реформи децентралізації місцеве самоврядування отримало більше грошей і повноважень.

До таких повноважень належить, зокрема, розвиток економіки територій та сприяння зовнішньоекономічним зв'язкам підприємців. Саме тому розвиток експорту до ЄС є завданням не лише уряду, а й місцевих органів влади.

Місцеві органи також прямо не вказані серед відповідальних виконавців економічної частини угоди. Однак вони повинні впроваджувати на місцях політику уряду. Зокрема, виконувати план заходів з імплементації угоди.

У деяких регіонах облдержадміністрації створили для цього спеціальні структурні одиниці. Управління з євроінтеграції є у Волинській, Рівненській, Івано-Франківській, Чернівецькій областях, а от в Тернопільській, Одеській та Дніпропетровській областях такі спеціальні підрозділи відсутні.

За розвиток експорту і підтримку місцевих підприємців тут відповідають управління чи департаменти із зовнішньоекономічної діяльності та міжнародного співробітництва. Тобто над цим працюють фахівці, для яких сприяння експорту до ЄС є лише одним з багатьох завдань. І це при тому, що в місцевих університетах вже 15 років готують фахівців з міжнародних відносин. Проривів не видно. Ефективність тих фахівців зокрема можна побачити в численних барачних агенціях, яки теж експортують, але "специфічний" товар. А як залучити в регіони більше валюти? Може маркетингом не гребувати...а не тільки забезпечувати той транзит (зерна, руди, метала) портами регіону?
В.Головченко.


Немає коментарів: