суботу, 18 квітня 2020 р.

Маркетинг для кризи? Можливо

(продовження. початок)
Знову й знову маркетингова бізнес філософія проходить іспит. В нашій культурі  не всі ще усвідомили необхідність взагалі маркетингу, а ви говорите про антикризовий маркетинг! Скажуть мені песимісти й під час цієї кризи, як було у 1999-м, 2010-му, 2014-му роках.
Так й ще раз, так!
Маркетинг обов'язково треба залучати для скорішого подолання наслідків пандемії вірусу covid-19!
Як?

Можна почати з "прочистки" своїх комунікаційних каналів з користувачами/покупцями. Але цього замало. Якщо в вас є документ з маркетинговою стратегією, перегляньте розділ "кризові обставини", чи то як він в вас називається, але стосується роботи під час криз. Якщо ви давно збирались оновити, чи створити маркетинговий план свого бізнесу - настав час! Криза як зараз, дуже схожа на "ідеальний шторм" найліпший час для формування та налагодження сталого маркетингу. Гріх не скористатись купою інструментів для дистанційної роботи, коли всі працюють дома.
Якщо вам комфортніше вважати що SMM чи реклама - це маркетинг, не буду сперечатись, але зауважу: 1/100 комплексу маркетингу.
Подумайте - яке головне повідомлення ваш бізнес повинен надіслати в кризу на ринок?!
Сформулюєте?
Тоді вже легше. Поширите негайно по ринку. Можна як завжди, використовуючи ті самі канали інформування (ЗМІ, реклама, соцмережі, поліграфія), а можна - почати залучати нові. Все залежить до кого будете звертатись.  Але пошукайте фахівців, ефективність просування вийде вище. Знову будьте уважними! Є особи, які називаються "маркетологами", але тільки удають що знають що робити(особливо під час криз).  Якщо такій особі 20-25 років, вона/він не можуть мати реальний, а не скопійований досвід антикризового маркетингу. І це не ейджизм, а - факти.  Адже наступні помічники/асистенти зараз недоречні. Не марнуйте час! Шукайте більш зрілого, та досвідченого фахівця з маркетингу. Можете мені написати - щось пораджу!
Іноді, самі банальні засоби можуть допомогти. Згадую спецвипуски паперової газети грудня 2004-го року, під час "визрівання" помаранчевого майдану, коли найбільш заможні "побігли" з великими валізами знімати в банки свої депозити. Роз'яснюючи позицію банкірів, та інформуючи про реальний стан речей з вкладами, вдалось "загасити" панічні настрої. Більшість залишили депозити в українських банках, деякі прокурори та міліцейські генерали тільки забрали, бо подались в імміграцію. Таке було.
Але був ще й досвід нівелювання локальних криз в різних бізнесах й проєктах.
Радію з того, що в теперішні часи залишаються люди, які розуміють що досвід та освіту хайпом та "мантрами" не замінити.
Створюючи окремі антикризові маркетингові програми треба збитки знижувати, та розвивати нові ніші, але не чекати чуда.
В.Головченко,
апостол маркетингу


Немає коментарів: