четвер, 20 грудня 2018 р.

Туризм навчає співпраці

Як мені сподобається коли миколаївці беруться повчати один одного?! Сьогодні на конференції "Розвиток ринку туристичних послуг" після представлення кейсу зимовий фестиваль "До Миколая - у Миколаїв", який емоційно зробила координатор Анна Босякова, блискавично "полетіли" поради. Трохи контексту. Група небайдужих миколаївців у 2014-му році після мозкового штурму в Коледжі преси та телебачення почала створювати громадське свято Миколая. Павло Деменський замовив собі митру та одяг святого й почав з янголами повертати свято Миколая в місто, яке 230 років нарекли в його честь.
Міське управління культури майже не заважало, але ігнор особливо вчора був показовий. Громадських активістів з "іх" святом до бюджетного фінансування не допустили. Вони його і не очікували, в містян ще не зник поклик до благодійності.
Коли Анна розповіла як  5 років поспіль вони робили 100% громадський фестиваль деякі з туристичних операторів зауважили: ви не бізнес робили, тому у вас нічого не вийшло! Інші запропонували не ділитись ідеями...
Взагалі захід, який організував Центр підтримки бізнесу Миколаєва в рамках ініціативи EU4Business Європейського Союзу був покликан покращити якість туристичних послуг. Вони на Миколаївщині майже не змінні останні роки. Хоча серед учасників сьогодні не було самих завзятих, але малоефективних "діячів" цієї галузі, можна віднести конференцію до вельми успішної.
По-перше, всі кому було цікаво змогли почути яскравий доклад Олександра Лієва, знаного  експерта в туризмі про "Тренди 2019".
Сталась також розмова про якість послуг гідів, яку розпочала Я.Гаврилова - голова правління "Всеукраїнської асоціації гідів". А Микола Огієнко зробив об'яву що над ресторанним туризмом в Миколаєві почало працювати представництво асоціації кулінарів.
Знов таки О.Лієв, екс-міністр туризму АР Крим розповів який туристичний продукт приносить прибуток. Та при яких обставинах. Конференція була майже бездоганна за змістом. Але! Знову мало було суб'єктів бізнесу. Ні тобі рестораторів, ні готельєрів. Мало туроператорів та агентів. Чому? Може вони не справжні? Не питайте в подальшому чому такі послуги. В минулом місяці брав участь у аналогічній конференції в Одесі, де було менше критики, більше рапортів, але вона поступалась конструктивною інформацією. За бажанням, миколаївці можуть багато що зробити. Якщо знайдуть сили в собі! Ширше інформувати про свої проекти та міста розміщення.
Зовсім не було розмови про рекламу туристичних принад, та самої ще не сформованої Миколаївської дестинації. Ну не шукає та не знаходить інформацію про Миколаївщину мешканець столиці, або Харкова. Гугл все більше підсовує про миколаївських безпритульних псів, які нападають на людей. Добре що хоч стався розбір кейсу, як можна було єдиний цікавий захід з ім'ям Миколаїв зробити "магнітом", але не сталось... Комунікації було замало. Може тому, що не вистачає співпраці, чи синергії?!
В.Головченко.
Фото:Д.Удовицького.
PS
Наше видання у 2019 році запланувало робити обзори місцевих туристичних продуктів. Пишіть свої враження.


Немає коментарів: