четвер, 21 квітня 2022 р.

Прорив Нібулона на Дунай



Знаний агротрейдер з Миколаєва «Нібулон» не бажає “миритись” з вимушеною паузою в торгівлі, що спричинила війна й “зачинення” моря, та планує збудувати в Ізмаїлі термінал для зернових вантажів. Якщо ворог заважає працювати на Бузі й Дніпрі, де в них по берегах десяток зерно терміналів, то український Дунай - чи не єдина тепер можливість відвантажувати збіжжя водою на експорт. Вадатурський не вміє простоювати.

15 квітня, Ізмаїльська міська рада надала ТОВ СП «Нібулон» дозвіл на розробку проекту землеустрою про відведення земельної ділянки площею 20 га, що розташована в Ізмаїлі

в районі вулиць Портова, Дунайська та набережная Луки Капікраяна терміном на 49 років для будівництва та експлуатації об'єкту транспортної інфраструктури. - Терміналу для перевантажування зернових вантажів.


ТОВ СП «Нібулон» — агрохолдинг із власною логістичною інфраструктурою (елеваторами, річковими та морськими терміналами, автотранспортом, вагонами та флотом, суднобудівним заводом).


З початком повномасштабного вторгнення Росії в Україну робота всіх портів, крім дунайських, виявилася заблокованою. "Нібулон", як і всі сільгоспвиробники, опинився в умовах, коли неможливо вивезти збіжжя на експорт Єдиний вихід – переглянути логістику.

Ізмаїльський міський голова Андрій Абрамченко докладно розповів про можливу співпрацю з ТОВ СП «Нібулон» та про те, які плюси може отримати місто:


«Це велика інвестиція у міську економіку, нові робочі місця, надходження до міського бюджету,  бо реєстрація буде у місті Ізмаїлі. Модернізація існуючих залізничних та автомобільних шляхів. Чим «Нібулон» відрізняється – це рейковою доставкою», – розповів мер Ізмаїла.


Андрій Абрамченко повідомив, що під час блискавичних перемовин представники «Нібулону» запевнили, що підприємство на даний момент не має і надалі не передбачається ведення сільськогосподарської діяльності на території Одеської області.




Як випливає з рішення Ізмаїльської міської ради, «Нібулон» має намір побудувати власний перевалковий комплекс для забезпечення своєї логістики, потужності морського порту Ізмаїла і елеватора не будуть задіяні. За словами Андрія Абрамченка, підприємство розглядає можливість співпраці у своїх логістичних схемах з флотом Українського Дунайського пароплавства.


На думку мера Ізмаїла, місто від співпраці з агрохолдингом отримує лише плюси. В умовах війни рішення міськради спрямоване на розвиток економіки Ізмаїлу та України, переконаний Андрій Абрамченко.


  • Чи задіятиме «Нібулон» судна Українського Дунайського пароплавства?

  • На цьому етапі, коли власний флот агрохолдингу заблокований на Дніпрі та Південному Бузі, безсумнівно так. Надалі - під питанням, оскільки за технічними характеристиками самохідний і несамохідний флот Нібулона цілком може працювати в акваторії Ізмаїльського порту, а також Дунаю доставляти вантажі в румунську Констанцу.


Ми зв'язалися зі співробітником Ізмаїльського морського порту, який за умов анонімності нагадав про недостатню пропускну спроможність залізничної станції «Ізмаїл». За словами портовика, «плюс залізничні вагони Нібулона, це мінус така сама кількість вагонів, які могли б доставити вантажі до Ізмаїльського морського порту».


За деякими даними, залізнична станція «Ізмаїл» здатна пропустити лише десять товарних поїздів на добу, тобто не більше 420 вагонів. Наскільки це вплине на подальшу роботу порту, коли на Дунай «зайде» ТОВ СП «Нібулон», зараз складно судити, адже Ізмаїльський порт не завжди працює з повним завантаженням.


Поки невідомо, як позначиться присутність Нібулона в акваторії порту та зниження на його користь пропускної спроможності залізниці на привабливості майнового комплексу держстивідора "Ізмаїльський морський торговельний порт", який Мінінфраструктури планує передати в концесію. Сподіваємось, що при ухваленні рішення про реєстрацію нового портового оператора в особі Нібулона в Ізмаїльському порту, ДП «Адміністрація морських портів України» зважить усі плюси та мінуси.


Нагадаємо, раніше ми повідомляли, що після вторгнення Росії в Україну деякі великі українські підприємства розглядають можливість переведення своєї діяльності на територію півдня Одеської області.


В.Головченко.


Для роздумів: У 2021-му «НІБУЛОН» досягнув найкращих результатів за усю історію відвантажень сільськогосподарської продукції за рік – понад 5,64 млн тонн сільгосппродукції. Більшість їх партій опиняється в програмах ООН запобігання голоду на планеті.


Фото прес-служби ТОВ СП «Нібулон»: морський термінал в Миколаєві та річний на Дніпрі.




Немає коментарів: