пʼятницю, 24 квітня 2020 р.

Налаштування на довгу роботу спільно

Психологам роботи додається. Кожна криза в суспільстві впливає не тільки на економіку та звички, але в першу чергу на психічний стан людей. Змінюються соціальні установки під час карантину, який трапився від впливу пандемії коронавірусу.  Від колективного через самоізоляцію плинемо к більш індивідуальному. Від психології натовпу  до соціальної психології - підручника, де можна трохи набратись знань.
Підприємництво взагалі то має щеплення від стадного ефекту. Індивідуалізм - на прапорі успішного бізнесу. Бо ціль - самореалізація
(майже завжди). За виключенням пострадянського різновиду бізнесу, коли мова іде про перерозподіл державного майна(дивись рос.нафтові холдинги).
Тому й лібералізм, як єдиний придатний суспільно-політичний устрій.
Тут така халепа як COVID-19 трапляється. Весь світ потрапляє наче у полон вірусу. Поки єдиний засіб - соціальна ізоляція. Тобто всі бізнеси, які залежать від присутності людей в тому чи іншому місті, чи транспортування до них - під загрозою.
Що робити?
Людство, зокрема ЄС вже демонструє гарні зразки солідаризації, коли хворих з Італії, наприклад, везуть до клінік Німеччини, бо у південної країни вже немає лікувальних резервів. Тому до італійських клінік на доглядання за хворими на covid-19 прямують лікарі та сестри з різних країн, навіть України.
Але що бізнес?
Великі бізнеси першими в нашій країні надали приклад соціальної відповідальності й стали допомагати системі охорони здоров'я, та одиноким літнім людям. Малий бізнес майже не залишився осторонь. Допомагає, але його ресурси не такі вже значні.
На порядку денному - навчитись довгий час не просто "волонтерити", підвозячи кожного ранку лікарів до роботи, замість громадського транспорту, а налагодити нові колективні бізнес-процеси.
Як ви гадаєте, прокат велосипедів для індивідуального транспортування фахівців, може стати популярним? Тепла пора року. Майже наскрізна навичка крутити педалі.  Але не у всіх є дома велосипед, та місце зберігання. Надайте в оренду на день за ціною менше разового проїзного квитка.
Піде на таку бізнес-модель місцеві?
Тестувати треба. Доставлення їжі теж не з початку стало поширеним явищем, але карантин додав споживачів. Але дуже швидко бажання заробити надприбуток "підняло" ціни на цю послугу. Стали ширитись суб'єкти надання, а строки доставляння - подовжуватись. Хто виграв?!
Тому я й кажу, що без корегування бізнес-психології сталих успіхів очікувати у теперішні часи - зась!
Про скоріші надприбутки треба забути!
Відомий ресторатор з Одеси почав збирати підписи під петицією щодо дозволу працювати ресторанам на літніх майданчиках? А може треба новий формат виробити?
А що робити виконавцям театрів чи власникам кінотеатрів?!
Видавці не бідкаються що книгарні зачинені, а швиденько ціни знижують за е-книжки. Можна налаштувати майже кожний бізнес на дистанційне споживання.
Головне, свій мозок визволити з полону стереотипів. Популярні психотерапевти вже давно вели свої он-лайн приймання. Але мозок - ваш, тому налаштуйте себе самостійно.
На подолання й цього лиха...
В кого вийде ліпше - той залишиться в гармонії, а згодом з гарними результатами..
В.Головченко


Немає коментарів: