Австрійський культурний сайт про оперне мистецтво opern.news знову "збив" виступ Ільлара Абдразакова - оперного пропагандиста, підлабузника, якого призначили директором нового оперного театру окупованого Севастополя.
Абдразаков – ідеальний приклад поєднання егоїзму та лицемірства у якого було чотири заплановані виступи у Вероні між 18 та 25 січня. Ці виступи мали сприяти «нормальності війни» і, таким чином, являтимуть собою перемогу Кремля у зовнішній політиці.
ФБК доєднався й запустив петицію проти цієї співпраці.
Подіяло! 6 листопада 2025 року Ільдара Абдразакова викреслили зі списку акторів на вебсайті Арена ді Верона, і заміну, схоже, поки що не знайшли. Однак міністр культури Італії Алессандро Джулі швидко відреагував заявою, опублікованою на веб сайті Міністерства культури Італії :
«Я вітаю рішення Веронського театру Філармоніко скасувати виступ Ільдара Абдразакова. Це не питання безпеки, хоча воно дуже важливе: російське мистецтво та культура загалом, як і будь-яка інша, завжди бажані в Італії, коли вони служать засобом діалогу та примирення між народами. Однак вони не бажані, коли стають інструментом пропаганди деспотичної влади, якій немає місця у вільному світі».
Ми досягли вже певних успіхів - і щоб продовжувати, нам потрібні Ви! - написав австрійський незалежний ресурс про оперу
"Наші дослідження та коментарі щодо таких артистів, як Анна Нетребко чи Ільдар Абдразаков, отримали значну міжнародну увагу та іноді мали вплив на участь деяких співаків у виставах театрів.
Іноді наші тексти зустрічають опір: за останні кілька тижнів нам все частіше доводиться мати справу з юридичними листами-попередженнями та заявами про судові заборони, і навіть якщо нам вдається спростувати те чи інше неправдиве твердження іншої сторони, пропорційно юридичне гонорари наразі становлять близько 6000 євро.
Щоб бути готовими до майбутнього та оскільки судові витрати становлять значний ризик існування для невеликого видавця, ми закликаємо до цієї кампанії збору коштів. Окрім покриття наших судових витрат, ми плануємо використати ці пожертви у співпраці з іншими новинними журналами для створення дослідницького колективу з метою вказувати на пропагандистську діяльність, якій не повинно бути місця на Заході. Чим більше буде пожертвувань, тим інтенсивніше й точніше журналісти, яких ми наймемо й платимо, зможуть працювати – і, зрештою, викривати.
Hier klicken, um zu spenden / Click here to donate / Натиснете тут для пожертвування
Багато людей на Заході не хочуть цього визнавати, але офіційна Росія вже багато років використовує свою культурну політику як зброю пропаганди та війни: «У Росії культура явно є частиною стратегії національної безпеки. А через брак демократичної легітимності уряду Путіна культура стає потужним ресурсом влади. Міністерство культури Росії фактично намагається зміцнити ті культурні явища, які зміцнюють його власну позицію, водночас усіляко знущаючись над митцями-дисидентами», – сказав проф. Ульріх Шмід, професор східноєвропейських студій Університету Санкт-Галлена 9 червня 2023 року в журналі ORF Europajournal.
Через свій міжнародний характер і репутацію «високої культури» форма мистецтва опери особливо сильно постраждала. Недаремно спонсори з путінської системи останніми роками підтримували лояльних до режиму митців і відверто російські твори (за рахунок інших митців і творів).
Виступи Нетребко та інших відомих артистів також лояльних до режиму російська преса відзначає як маленькі перемоги проти Заходу.
Важливо: ми не має мети скасування російських артистів загалом, а лише тих, хто відзначився в пропаганді в минулому або продовжує це робити.
Допоможіть нам осушити ті болота на заході!"
Днями трапився свіжий приклад колаборації німецькомовного диригента з наслідувачами III рейху:
"Тож він це зробив. Минулої суботи в Москві виступив німецький диригент Міхаель Гюттлер . У залі Чайковського, де піаністка Єлизавета Леонська нещодавно зіграла безкоштовний концерт для російських солдатів та їхніх сімей, Гюттлер диригував Російським національним оркестром у концертному виконанні «Лоенгріна» Вагнера за участю відомих солістів, відомих своєю відданістю російському керівництву. Про це свідчать відео та фотографії, надіслані нам кількома глядачами, а також програмний буклет, який також доступний нашій редакції. Наталія Ігнатенко , генеральний директор Фонду Олени Образцової, яка, за чутками, консультує Путіна з оперних питань, написала про вечір у Facebook: «Все склалося найсприятливішим чином, який тільки можна уявити: диригент німецької національності, який розуміє вагнерівський стиль – Міхаель Гюттлер. За його задумом, шість трубачів були розташовані в усіх проходах зали, створюючи просторовий стереозвук відповідно до партитури опери».
Поява Гюттлера особливо примітна, оскільки не можна виключати, що диригент за допомогою свого адвоката вдався до обману напередодні цього концерту: наприкінці травня цього року OPERN∙NEWS надіслала диригенту електронного листа із запитанням, чи справді він має намір диригувати згаданим концертом 13 грудня, який вже був внесений до бази даних виконавців "Operabase" та на веб-сайті Російського національного оркестру. Те, що веб-сайт OPERN∙NEWS перестав працювати через DDoS-атаку через годину після надсилання запиту на заяву, безумовно, було просто збігом обставин. Ще більш дивним було те, що запис в Operabase просто зник наступного дня. 3 червня, у день крайнього терміну, надійшла відповідь від адвоката Гюттлера, Стефана Візера (юридична фірма Dr. Flügler & Partner):
Мій клієнт, пан Гюттлер, переслав мені ваш електронний лист від 28 травня для відповіді. Я хотів би уточнити, що мій клієнт не має жодних договірних зобов'язань у Росії, зокрема щодо московської постановки «Лоенгріна», про яку ви згадували. Вам відомо, що мій клієнт відмовляється від ангажмів у Росії з лютого 2022 року. Заявлену «інформацію [...] в Operabase» неможливо знайти за наданим вами посиланням. Навіть якби ця інформація була там, вона все одно була б неточною. Те саме стосується веб-сайту промоутера. Я шанобливо прошу вас утриматися від публічного поширення неправдивої інформації щодо мого клієнта.
Можна лише здогадуватися про причини такої поведінки. На момент розслідування диригент був втягнутий у судові суперечки як з OPERN∙NEWS, так і з українськими активістами, головним чином щодо ступеня його зв'язків з Росією. Чи, можливо, Гюттлер мав побоювання, що його участь у справах Москви може негативно вплинути на майбутні судові рішення?"


Немає коментарів: