четвер, 23 квітня 2020 р.

Традиції подолання минулих криз не допоможуть?

Циклічність - одна з аксіом бізнесу. Все повторюються, як природні зміни. Зиму змінює весна. Але! Ми вже побачили протягом декількох останніх років, що навіть в природі, завдяки діяльності людини - сезони скоротились. Хто Зиму бачив в цьому році? А весну в минулому?! Збій циклів відбувся.
Такі самі результати очікують нас в бізнесі після теперішньої кризи. Коли наслідки не можна буде усувати традиційними засобами.
Якими?
Наприклад, скороченням споживання. Всім економікам не вистачає зараз обігу грошей. Людство на карантині. Все більше держав (слід за США)
"вприскують" в реальну економіку гроші у вигляді субсидій громадянам. Тим сами "вмикають" споживання тепер,  після гострої фази кризи. А що в нас? Фермери, які привезли ранні овочі на зачинений гуртовий базар в степу - радше закопують плоди своєї праці, ніж "спускають" ціни. Нафту значить можна продавати нижче собівартості видобутку, а редиску - ні?!
Може слід уважно придивлятись до методів подолання кризи великими економіками.
Наприклад, скорочувати персонал в саму останню чергу. Starbucks чомусь під час кризи може подвоїти суми медичного страхування на весь персонал, хоча збитки теж поніс від епідемії. Хто ж піде з такої компанії за таких умов добровільно?
Чому?
Щоб цінували ставлення - хто звісно на це здатний. Сьогодні в Україні опинились 10 тисяч наших співгромадян, які до карантину працювали в Західній Європі й були першими звільнені. Сьогодні, коли безперешкодна міграція працівників заморозилась, варто активніше, чи навіть агресивніше запрошувати до роботи дома в Україні саме цих людей, в кого є досвід роботи на "польських (німецьких) панів". А ще, в деяких є вже доля авантюризму, чи підприємливості, тому варто створювати з ними навкруги бізнесу такий собі кластер, доброзичливих партнерів. Подолання кризових наслідків розтягнеться на десятки місяців, тому нові колаборації (поєднання навіть незрозумілого) - ще один з рецептів для одужання бізнесу.
В нашій культурі ведення справ велику частку займає "поговорити" - міжособові комунікації. Часи самоізоляції навчають більше робити це в режимі відеозв'язку, благо нові месенджери з'являються майже щомісяця. Тому більше використовуйте саме цей засіб спілкування, щоб оцінити якість персоналу, чи пропозиції. Гадаю, середній український одноосібний підприємець з вірогідністю у 90% оцінить ледачого працівника від працьовитого, а порожню пропозицію від перспективної. Навіть, якщо буде використовувати "вайбер" а не "скайп".
Як не "крути" - найперший рецепт - підвищити кількість комунікацій, надходження інформації. Візьміть до уваги!
Не переводити бухгалтерію та діловодство на фірмі з білого паперу на жовтий (газетний), а більше спілкуватись. Більше півдня, з різними верствами, навіть зі старими "невдалими" клієнтами чи партнерами.
В.Головченко.
PS
Піду напишу листа дуже старому клієнтові.


Немає коментарів: