субота, 7 грудня 2019 р.

Одеський маркетинг з натхненням

Odesa Creative Research - робоча сесія з вироблення сенсів нового маркетингу міста сталась на минулому тижні. Наш автор там був серед представників готельного та ресторанного бізнесу, ринку IT та технологій, транспортних послуг, громадських діячів, організаторів фестивалів та представниками креативних індустрій, лідерів думок, маркетологами, журналістів, представників місцевого самоврядування. Останнього разу був на схожій стратегічній сесії, яку проводили львів'яни в Миколаєві майже 5 років тому. Забігаючи наперед скажу, одесити - кращі представники міста, які самі себе запропонували щоб протягом двох днів генерувати нові ідеї, були переконливими. Чи то спеціальний гість - Кейс Донкерс, головний урбаніст Ейндховена надихаючи презентацією повпливав, чи модератори сесії Андрій Саламатов та Катерина Вершиніна, які застосовували техніку латерального мислення, але результат перевершив очікування. Можливо, позначилося дорослішання українського суспільства загалом.
Генерація нових ідей поза шаблонами відбулась.

За 2 дні у режимі групової роботи було створено декілька проривних ідей з використанням латерального мислення - це основна методика роботи креативних агентств зі всього світу.
Олександра Олійникова, директорка департаменту міжнародного співробітництва та маркетингу Одеської міськради, підбиваючи підсумки зазначила, що організатори в захваті від продуктивності 70 учасників. Для кожного це буде нести особисту користь, адже ми дізнались про методику генерування креативних ідей і надалі зможемо застосувати отримані навички на власному бізнесі або проєкті, а ще отримали нові інсайти.
Багато робочих ідей  стосовно поліпшення міської естетики було згенеровано. Декілька найперспективніших ідей - потребують опрацювання. Як відмітили одна з знаних персон туристичного бізнесу Одеси, яка брала участь у сесії, корисно що відійшли від багаторічних шаблонів. Маркетинг тим й сильний, коли нестандартний, привертаючи увагу - спрацьовує. Метод "провокації" в середині прийняття латерального мислення, допоміг віднайти нові сенси.
Але?
Мені здалось що один дуже практичний запит ринку сесія оминула: як подовжити туристичний сезон?
Сьогодні всі в Одесі констатують що "високий сезон" має дуже мало днів. То ж нова маркетингова стратегія повинна його подовжувати? Чи я не прав?
Всім операторам туристичного рику було б корисно, коли гості приїздили не 2-3 місяці на рік, тільки "під море", а весь рік. Навантаження влітку на міську інфраструктуру не було б таким важким. Від брендування вже треба переходити до "справжнього" маркетингу - системи відносин між всіма суб'єктами та стейкхолдерами.

Сподіваюсь, Департамент міжнародного співробітництва та маркетингу ОМР буде послідовно  співпрацювати  з містянами-партнерами в роботі над створенням маркетингової стратегії міста. Вона ж буде працювати для всіх, а не тільки портовиків чи забудовників.
Вячеслав Головченко, МВА.


Немає коментарів: