Саме такий лейтмотив особисто мені потрапляв в очі на 10-му Донбас медіа-форум. В Україні, попри війну працюють тисячі малих та надмалих регіональних медіа. Якщо 10 років тому я радів цьому різноманіттю, то тепер, коли ринок реклами "вмер", а телебачення запакували у катафалк марафону "єдиних новин", бачу велику проблему у надмірній кількості каналів інформування.
Статистика при тому каже що 70% українців споживає новини лише через ворожий месенджер Т...
Журналісти намагаються працювати за стандартами, а месенжери змагаються за швидкість поширення неперевірених фейків.
Гроші західних фондів підтримки медіа стали дефіцитом. Вже бізнеси ганяються за грантами. При тому, що технологічність медіа продовжується й потребує грошей на нові інструменти. Кадри, теж втратили редакції півдня та сходу через війну.
![]() |
| Олег Деренюга розповідає про клубний досвід МикВістей |
Шукали сценарії як існувати вітчизняним медіа та розвиватись далі - не знайшли. Зголосились що далі "на колінках" робити медіа - не варто.
Бо вже й донорів значно менше стало, після виходу з України USAID.
А рекламодавці? На панелі, присвяченій відносинам з бізнесом, яку модерувала екс-миколаївчанка Марічка Паплаускайте, одночасно 3 не найгірші редакції з Харкова жалілись що місцевий бізнес не бажає з ними співпрацювати. І це: "Накипіло", ГвараМедіа та Радіо Хартія. Медіа, які у національному просторі відомі й професійні. Що казати вже за козятинські (умовні) новини?!
![]() |
| Миколаївські журналісти різних часів |
Ще не вирішеним питанням залишається інформування українців в окупації. Наратив: ви всі зрадники, точно не додає симпатії державі Україна. А іншого не чутно. А між тим, молодь з ТОТ продовжує навчатись онлайн в українських школах і це 44 тисячі школярів. Більшість з них буде вступати в українські виши, то й студентські медіа могли б долучатися до інформування земляків на тимчасово окупованих територіях!
![]() |
| Соцмережі давно вже джерело інфоприводів |
Ці та багато інших питань розглядали на 75 панелях форуму 3 дні. Всі охопити точно не було можливості.
Пропоную концентруватися на економіці медіа та об'єднанні. Всі бренди нашого медіаринку точно не виживуть. Варто навколо подивитись й гуртуватись. Про це чомусь тільки в кулуарах форуму казали. Кожен "штик" тепер цінний... Міцні своєю організаційною структурою медіа мають "магнітити" найбільш талановитих журналістів. Тоді шансів редакціям вижити - більше!
В.Головченко, медіа менеджер з 30 річним досвідом.







Немає коментарів: