пʼятницю, 23 червня 2023 р.

ЄС ухвалив 11-й пакет санкцій проти Росії за продовження незаконної війни проти України






Комісія вітає ухвалення Радою 11-го пакету санкцій проти Росії. Цей пакет гарантує, що санкції ЄС проти Росії будуть ще краще виконуватися та дотримуватися на основі уроків, засвоєних з їх впровадження за останній рік.

11-й пакет включає наступні ключові елементи:


ТОРГОВЕЛЬНІ ЗАХОДИ

Новий інструмент протидії ухилянню дозволить ЄС обмежити продаж, постачання, передачу або експорт визначених санкційних товарів і технологій до певних третіх країн, чиї юрисдикції вважаються підданими постійному та особливо високому ризику використання для ухиляння. Цей новий інструмент «протидії ухилянням» буде винятковим і крайнім заходом, в той час як інші індивідуальні заходи та інформування ЄС відповідних третіх країн виявилися недостатніми для запобігання.
Розширення заборони на транзит певних чутливих товарів (наприклад, новітніх технологій, авіаційних матеріалів), які експортуються з ЄС до третіх країн через Росію. Це також зменшить ризик ухиляння.
Додано 87 нових суб’єктів до переліку тих, хто безпосередньо підтримує військово-промисловий комплекс Росії у її загарбницькій війні проти України. Вони підпадають під суворіші експортні обмеження товарів подвійного призначення та новітніх технологій. На додаток до вже включених російських та іранських організацій, тепер також охоплено організації, зареєстровані в Китаї, Узбекистані, Об’єднаних Арабських Еміратах, Сирії та Вірменії.
Обмеження на експорт ще 15 технологічних одиниць, знайдених на полі бою в Україні, або обладнання, необхідного для їх виробництва. Ми працюємо в тісній координації з партнерами і додаємо Швейцарію до списку наших країн-партнерів.
Посилення обмежень на імпорт виробів із заліза та сталі, вимагаючи від імпортерів підсанкційних товарів із заліза та сталі, які були оброблені в третій країні, доводити, що використовувані вихідні матеріали походять не з Росії.
Заборона продавати, ліцензувати, надавати чи передавати права інтелектуальної власності та комерційні таємниці, які використовуються у обмежених товарах, щоб запобігти виготовленню санкційних товарів попросту за межами ЄС.
Розширення заборони на експорт автомобілів класу люкс на всі нові та вживані автомобілі з об’ємом двигуна понад певну відмітку (> 1900 см³), а також на всі електричні та гібридні транспортні засоби.
Повна заборона на деякі типи запчастин машин.
Спрощення структури додатку про промислові товари шляхом переліку товарів, що підпадають під обмеження, в одному розділі та з більш широкими визначеннями продуктів, щоб краще ідентифікувати товари, які підпадають під заборону на експорт, і зменшити обхід санкцій шляхом неправильної класифікації.

ЗАСОБИ ТРАСПОРТУВАННЯ

Повна заборона вантажівкам з російськими причепами та напівпричепами перевозити вантажі до ЄС. Це припинить обхід заборони російському вантажному оператору перевозити вантажі в ЄС.
Заборона на доступ до портів ЄС для суден, які здійснюють перевезення між суднами, підозрюваними у порушенні заборони на імпорт російської нафти або обмеження цін коаліції G7.
Заборона доступу до портів ЄС для суден, якщо судно не повідомляє компетентний орган принаймні за 48 годин про передачу вантажу із судна на судно, що відбувається в межах виключної економічної зони держави-члена або в межах 12 морських миль від берегової лінії цієї держави-члена.
Заборона доступу портів ЄС для суден, які маніпулюють або вимикають свою навігаційну систему відстеження під час транспортування російської нафти, що підпадає під дію заборони на імпорт нафти або обмеження цін G7.

ЕНЕРГЕТИЧНІ ЗАХОДИ

Припинення можливості імпорту російської нафти трубами для Німеччини та Польщі.
Введення строгих і цілеспрямованих винятків чинних заборон на експорт, щоб забезпечити підтримку трубопроводу КТК (Каспійського трубопровідного консорціуму), який транспортує казахстанську нафту до ЄС через Росію.
Продовження винятку щодо ліміту цін на сахалінську нафту для Японії (до 31 березня 2024 року).

ДОДАТКОВІ СПИСКИ

Ще понад 100 фізичних та юридичних осіб підлягають замороженню активів. Йдеться про високопоставлених військових осіб, які приймали рішення щодо війни, осіб, причетних до незаконної депортації українських дітей до Росії, суддів, які ухвалювали політично мотивовані рішення проти громадян України, осіб, відповідальних за розграбування культурної спадщини, бізнесменів, пропагандистів, а також російські ІТ-компанії, що надають важливі технології та програмне забезпечення російській розвідці, банкам, що працюють на окупованих територіях, і організаціям, які співпрацюють із російськими збройними силами.



ДОДАТКОВІ РОЗ'ЯСНЕННЯ Перегляд критеріїв включення до списків фізичних/юридичних осіб, які займаються обходом санкцій ЄС, включно з тими, хто значно порушує санкції ЄС.
Додавання нового критерію до переліку, щоб дозволити включення до списку осіб та організацій, які працюють у російському ІТ-секторі за ліцензією Федеральної служби безпеки Російської Федерації (ФСБ) або Міністерства промисловості та торгівлі Росії.
Запровадження винятку, що дозволяє продаж прав власності на російське спільне підприємство, що належить особі, яка входить до списку.
Запровадження винятку, що дозволяє відчужувати певні типи цінних паперів, утримуваних певними переліченими суб’єктами.
Внесення певних роз’яснень до положення про обмін інформацією між компетентними органами та щодо дотримання конфіденційності спілкування між адвокатами та їхніми клієнтами в контексті зобов’язань звітності.
Запровадження винятку, що дозволяє надавати послуги, необхідні для встановлення брандмауера, що усуває контроль особи, включеної до списку, над активами суб’єкта ЄС.
Заповадження винятку стосовно надання пілотних послуг за певних обставин.



ІНШЕ Розширення медіа-заборони на 5 додаткових каналів.
Додаткові положення щодо обміну інформацією та звітності.
Введення тимчасового винятку, щоб дозволити надання заборонених послуг, які юридично потрібні для виведення російських операторів з ЄС.



САНКЦІЇ ЄС



Санкції ЄС значно обмежили політичні та економічні можливості Москви, спричинивши значну фінансову напругу, погіршивши промисловий і технологічний потенціал Росії. Вони виконують свої три ключові цілі: погіршити військовий потенціал Росії у її веденні загарбницької війни проти України, позбавити Кремль доходів, з яких він фінансує війну, і накласти витрати на економіку Росії. Санкції впливають на всіх три цілі. Їх наслідки з часом посилюються, оскільки санкції підривають промислову та технологічну базу Росії.

Крім того, уповноважений ЄС з питань санкцій Девід О’Салліван проводить роз’яснювальну роботу щодо співпраці з метою запобігання обходу санкцій серед третіх країн, найбільш дотичних до ситуації. Перші відчутні результати вже помітні. У деяких країнах запроваджуються системи моніторингу, контролю та блокування реекспорту. Аномальні, захмарні показники торгівлі деякими дуже специфічними продуктами/країнами є вагомим доказом того, що Росія активно намагається обійти санкції. Це вимагає від нас подвоєння наших зусиль у боротьбі з обходом і просити наших сусідів про ще тіснішу співпрацю. Працюючи з партнерами, ми також узгодили пріоритетний список санкційних товарів, що використовуються на полі бою, до яких підприємства повинні застосовувати особливу належну обачність, і які треті країни не повинні експортувати до Росії. Крім того, в межах ЄС ми також визначили економічно важливі товари, щодо яких підприємства та треті країни повинні бути особливо уважними.



Контекст

Санкції ЄС проти Росії виявилися ефективними. Вони обмежують можливості Росії вести війну проти України, в тому числі виготовляти нову зброю та ремонтувати наявну, а також перешкоджають транспортуванню її матеріалів.

Геополітичні, економічні та фінансові наслідки тривалої загарбницької війни Росії проти України очевидні, оскільки війна призвела до дестабілізації світових товарних ринків, особливо сільськогосподарської продукції та енергетики. ЄС продовжує стежити за тим, щоб його санкції не впливали на експорт енергоносіїв та агропродовольчої продукції з Росії до третіх країн.

Як вартовий договорів ЄС, Європейська Комісія стежить за виконанням санкцій ЄС державами-членами ЄС.

ЄС єдиний у своїй солідарності з Україною та продовжуватиме підтримувати Україну та її народ разом зі своїми міжнародними партнерами, надаючи додаткову політичну, фінансову, військову та гуманітарну підтримку стільки, скільки це буде потрібно.


Немає коментарів: