четвер, 15 липня 2021 р.

Зародження та розвиток кіберспортивної журналістики в Україні



Під час захисту дипломних робіт бакалаврів першого випуску Державного університету "Одеська політехніка" з журналістики, звернула на себе одна робота. Розглядаються особливості та відмінності специфічного виду журналістики яку тільки народили, про світ кіберспорту. Автор Валерія Романчишина, науковий керівник - В.Головченко.



Кіберспорт стрімко набирає аудиторію та вже сьогодні є одним із тих видів спорту в Україні та й загалом у світі, що виборюють здобувають популярність, при цьому українські кіберспортсмени входять до переліку найбільш титулованих у світі, тому професійне й повноцінне висвітлення подій з кіберспорту є важливим для українського спортивного інформаційного простору. 

Новизна роботи в тому що Валерія досліджує кіберспортивну журналістику України, як окремий вид  масової інформації. Семантичний аналіз контенту, який був проведений, дозволив повною мірою дослідити становище геймерської журналістики. Дослідна робота проводилася на базі роботи найстаршого онлайн-видання про кіберсорт Gameinside.

Було також досліджено як висвітлюють теми кіберспорту в універсальних спортивних виданнях України. Отримано цілу низьку практичних порад для колег, серед яких: створення нових ЗМІ, що спеціалізуються виключно га кіберспорті, його учасниках та подіях. Вони стали б справжнім осередком професійних кібержурналістів, які могли б встановлювати високі планки у цій сфері.

Автор також звертає увагу що з соціальної точки зору, кіберспорт набагато більш інклюзивний, ніж інші види спорту. Чоловіки та жінки майже будь-якого віку та з різних соціальних груп та демографічних груп можуть грати в одних командах, а легкий переклад у віртуальному форматі руйнує мовний бар'єр.

Кіберспортивна журналістика належить до рекреативної журналістики, оскільки сама, маючи ігровий початок, є розважальною. Також кіберспортивна журналістика продовжує вектор конвергентних форматів журналістики й при цьому є принципово новим явищем, бо виникла в процесі злиття декількох чинників: конвергенції у сфері технологій (мереж, терміналів); ринку і послуг; конвергенції у сфері збору, виробництва і подачі інформації, конвергенції жанрів і форм тощо. 

Тому не дивно, що робота була захищена саме у знаній Політехніці, де навчались багато поколінь вітчизняних IT- фахівців.

В.Інгульский.




Немає коментарів: