суботу, 20 червня 2015 р.

Скільки коштує ЖКГ для миколаївців?

Чи ефективними були дії чиновників у ЖКГ протягом 2010-14 роках?

Що заважає доброчесним та ефективним муніципальним послугам ЖКГ?»

Що та Як будемо робити у сфері ЖКГ міста далі?


Відповідь на ці та інші питання 18 червня 2015 р. обговорили за круглим столом представники громадськості, миколаївського міськвиконкому, миколаївської ОДА та ЗМІ. Фонд розвитку міста Миколаєва у своєму дослідженні «Доброчесні муніципальні послуги у ЖКГ м. Миколаєва» , виявив, що причиною нераціональних втрат бюджетним коштів громади м. Миколаєва є

- недосконалість планування, реалізації та контролю відповідної міської політика , що виписана в цільовій Програмі реформування та розвитку ЖКГ,

- пакет корупціогенних чинників в системі управління ЖКГ міста.

Експерти Фонду рекомендували учасникам круглого столу звернутись до міського голови щодо створення відповідним розпорядженням широку та компетентну робочу групу, що розробить антикорупційні зміни та запропонувати міської раді їх затвердити у нової «Програми розвитку та реформування ЖКГ на 2015 -19 роки». Інакше місто у найближчої перспективі очікує колапс.

Скільки коштує ЖКГ для миколаївців? Чи ефективними були дії чиновників у ЖКГ протягом 2010-14 роках?

Фонд протягом березня-квітня 2015 р. провів дослідження «Доброчесні муніципальні послуги у ЖКГ м. Миколаєва» http://frgn.mk.ua/?p=7382. Його складовими були:
дослідження ефективності реалізації та оцінки результатів програми «Програми реформування та розвитку ЖКГ м. Миколаєва на 2010-2014 роки».
громадська антикорупційна експертиза місцевої цільової «Програми реформування та розвитку ЖКГ м. Миколаєва на 2015-2019 роки» та відповідних бюджетних програм.

З презентації експерту Фонду Тетяни Золотухіной стало відомо, скільки нам коштувало в 2013-2014 роках послуги муніципальних чиновників.

Зокрема деякі факти:

1. У 2014 років з бюджету міста догляд за зеленими насадженнями коштував по 105 тис грн за 1 Га на рік, що в багато разів дорожче ніж у наприклад у Святошинському районі м. Києва (11, 85 тис грн. за 1 Га на рік) , у Печерському районі м. Києва (34, 64 тис грн.за 1 Га) у Шеченківському районі м. Києва ( 25, 25 тис грн. за 1 ГА на рік), та у середньому по м. Києву – 17,56 тис.грн за 1Га на рік.

А з коштів бюджету м. Миколаєва у 2015 році заплановано витратити вже 124 тис грн за доглядання 1 ГА зелених насаджень. А це мільйони та мільйони.

«Доглянутість» за зеленими насадженнями Миколаєва мешканці спостерігають щодня.



2. У 2014 році за коштів бюджету м Миколаєва на дезінсекцію (боротьбу з таганами) витратили на 1 кв.м житлової площі багатоквартирних будинків 0,75 грн., що 2 рази більше ніж у наприклад м. Кузнецовськ Рівненської області (0,36 грн.кв. м. на рік).

А у 2015 році з коштів бюджету м. Миколаєва на дезінсекцію (боротьбу з таганами) заплановано витратити вже 4,17 грн/кв м.

· У 2014 році з коштів бюджету м Миколаєва на дератизацію (боротьбу з крисами та мишами) витратили на 1 кв.м житлової площі багатоквартирних будинків 0, 048 грн, що більш менш відповідає економічній доцільності.

А у 2015 році з коштів бюджету м. Миколаєва на дератизацію (боротьбу з крисами та мишами) заплановано витратити рекордні 1, 118 грн.

За якими підрахунками у 2015 заплановано перевищення ціни 1кв.м дератизації в 23р!!! а дезінсекції в 5,5 рази!!! у порівнянні з минулим роком невідомо.

Нібито дріб’язок, але в 2015р на боротьбу з таганами та крисами заплановано витратити ні більш ні менш як 1млн 755тис. грн.



3. Закупівля та доставка 1 тонни піску для посипання доріг зимою у 2014 році громаді міста коштувало 730 грн. А ринкова ціна – 90-130 грн/тонна.

4. Вартість перевезення одного померлого до бюро СМЕ у 2014 році громаді міста коштувало 650 грн/подія., (у 2013р – 723грн). При цьому ринкова вартість оренди транспорту для вантажоперевезень - 120 грн/година, а вартість оренди лімузина – 500 грн/година

На 2015р ціна вказаної послуги вже 830грн. Економічне обґрунтування ціни вказаної послуги під питанням.



Та багато іншого.



Загалом, є питання до ефективності діяльності чиновників міськвиконкому у сфері ЖКГ за період реалізації міської цільової програми «Розвитку та реформування ЖКГ на 2010-14 роки».



Що заважає доброчесним та ефективним муніципальним послугам ЖКГ?»

За висновками громадської антикорупційної експертизи місцева цільова «Програми реформування та розвитку ЖКГ м. Миколаєва на 2015-2019 роки» має пакет корупціоненних чинників. Зокрема,

- колізії в законодавстві - суперечність (розбіжність) між різними положеннями законодавства одного або різних рівнів, в яких регулюються одні й ті самі відносини. У тому числі невідповідність нормативних приписів в одному нормативно правовому акті.

- необмежені дискреційні повноваження, які дозволяють на власний розсуд чиновнику:

- оцінювати юридичний факт (фактичний склад), внаслідок чого можуть виникати, змінюватись або припинятись правовідносини;

- обирати одну із декількох форм реагування на даний юридичний факт;

та інш.

В бюджетних програмах разом з вище названими чинниками:

- Невідповідність цілям та завданням міської цільової програми

- Необґрунтоване завищення абсолютних значень результативних показників

- показників продукту (об’єм робіт, товарів, послуг, що закуповується за бюджетні кошти)

- показників затрат (сума бюджетних коштів)

- показників ефективності (ціна за одиницю товару, роботи, послуги)



Тому є висока імовірність подальшої нераціональності витрат коштів городян та неефективність виконання політики розвитку та реформування ЖКГ в Миколаєві.



Що та Як будемо робити у сфері ЖКГ міста далі? 


Експерти Фонду також проінформували про останні новели національного законодавства, що відкривають нові можливості для дієвої участі громадян у формуванні доброчесної системи надання муніципальних послуг у ЖКГ м. Миколаєва. Так з 1 липня 2015 року мешканці багатоквартирних будинків повинні будуть або об’єднатись (в ОСББ, або за результатами зборів визначитись з їх представником, що укладе договір з управителем/управляючої компанією) або протягом року органи місцевого самоврядування їм призначать управителя управляючу компанію. При цьому, ціна послуги буде договірна.

Також наслідком реформи децентралізації бюджетної системи та системи місцевого самоврядування громада міста не вже не може розраховувати на дотації а може розраховувати лише на свої ефективні органи місцевого самоврядування. Тому і питання якості життя у громаді вже тільки предметом турботи лише членів громади та органів місцевого самоврядування. До тогож, мешканці вже не зможуть розраховувати на фінансування з бюджетів міста/держави витрат на капітальні ремонти та утримання своєї власності.

Тому експерти Фонду, виявили, що причиною нераціональних втрат бюджетним коштів громади м. Миколаєва корупційні чинники системи управління ЖКГ міста, рекомендували учасникам круглого столу звернутись до міського голови щодо створення відповідним розпорядженням широку та компетентну робочу групу, що розробить антикорупційні зміни та запропонує міської раді їх затвердити у нової «Програми розвитку та реформування ЖКГ на 2015 -19 роки».

А також експерти Фонду рекомендують виконавчим органам міс миколаївської міської ради та міському голові:

1) Організувати освітній процес для органів місцевого самоврядування з практичного застосування основ розроблення місцевих цільових програм

2) Провести детальне оцінювання місцевих цільових програм, переглянути їх зміст та затрати на виконання;

3) Налагодити контроль за всіма етапами розробки та реалізації міських цільових програм.

4) Впровадити в практику міської ради при прийнятті про продовження/ пролонгацію міських цільових програм після отримання позитивного висновку аудиту ефективності виконання цільових та бюджетних програм.

Учасники круглого столу обговорили висновки/ рекомендації дослідження Фонду та подальші спільні кроки на шляху до доброчесної системи муніципальних послуг, зокрема ЖКГ.





Прес-служба ММГО «Фонд розвитку міста Миколаєва».


Немає коментарів: