вівторок, 24 червня 2014 р.

Еразмус+: тисячі українських студентів зможуть навчатися в Європі


З 2014 року ЄС запускає нову освітню програму Еразмус+, яка пропонує українській молоді широкі можливості для освітніх, наукових та молодіжних обмінів.
Ця програма також дозволить вітчизняним ВНЗ наростити власний потенціал шляхом створення консорціумів та тіснішої співпраці із європейськими університетами. Програма Еразмус+ повністю фінансуються Європейським Союзом та покликана активніше інтегрувати систему вищої освіти країн-партнерів ЄС, включно з Україною, в європейський освітній простір.
Європейські освітні проекти не є новими для українців. Уже не перший рік вони мають можливість здобувати європейську освіту на рівні магістра та вище в рамках програми «Еразмус Мундус». Власне, сама програма «Еразмус Мундус» з наступного навчального року стане частиною ширшої програми «Еразмус+». За оцінками Європейської Комісії, в рамках цієї програми,впродовж 2014 – 2020 років, понад 4000 українських студентів зможуть взяти участь в університетських програмах обміну та понад 7000 – в молодіжних проектах Еразмус+.
Про особливості навчання в європейських університетах ми поспілкувались з українськими випускниками програми «Еразмус Мундус». Нижче – коротке резюме їхнього досвіду навчання в європейських ВНЗ , а також рекомендації новим українським абітурієнтам.

Про мотиви навчання за програмою «Еразмус Мундус». Одним з головних мотивів подати документи на програму «Еразмус Мундус» наші респонденти дуже часто називали можливість змінити своє життя, удосконалити знання та навички з власного фаху, отримати європейський диплом та досвід проживання в багатокультурному середовищі. Магістерські та аспірантські програми «Еразмус Мундус» адмініструються консорціумом кількох університетів. Це дозволяє не тільки навчатись в двох і більше університетах, але і отримати одразу декілька дипломів після успішного завершення навчання. З поміж іншого, навчання на програмах «Еразмус Мундус» виділяється своєю інтенсивністю та можливістю на щоденній основі жити серед своїх однолітків практично з усіх європейських країн. Такі переваги, звісно, мають свою ціну – доводиться покидати на декілька років власну зону комфорту, друзів, родину і, фактично, починати життя з початку в новій державі серед незнайомих людей.

Про відмінність між європейською та українською освітньої системами. Вища якість європейської освіти в порівнянні з українською також доволі часто називається серед мотивів участі в програмі «Еразмус Мундус». Всі наші респонденти відмітили відкритіше, демократичніше ставлення європейських професорів до своїх студентів. Якщо в Україні університети доволі часто заохочують заучування набору фактів без їхнього критичного осмислення, то в Європі професори в першу чергу вчать студентів думати, – зазначають українські випускники програм «Еразмус Мундус». Європейські університети також дають більше свободи своїм студентам: вони можуть самостійно обирати навчальні предмети, їхню присутність на лекціях не контролюють. Власне, лише студент несе відповідальність за свою освіту. Звісно, матеріально-технічна база європейських ВНЗ та ресурси їхніх бібліотек також якісно виділяють європейську освіту від більшості українських університетів.

Про перспективи після навчання. Досвіднавчальної мобільності та проживання в багатокультурному середовищі також позитивно сприяє в подальшій професійній реалізації як в Європі, так і в Україні. Українські випускники європейських освітніх програм краще адаптуються до змін на ринках праці. Дуже часто наявність європейського диплому є підтвердженням не тільки професійних навичок, але і володіння іноземними мовами, передусім англійською. Наші респонденти, зокрема, працюють зараз в міжнародних проектах, посольствах чи продовжують своє навчання на рівні докторських студій.

Поради українським студентам. Усім охочим продовжити своє навчання в європейських ВНЗ наші респонденти радять добре визначитися з власними планами після навчання, вдосконалити володіння англійською та, за потреби, іншими іноземними мовами, а також набратися терпіння при підготовці аплікаційних документів. І, головне, знайти справу, що викликає у вас пристрасть, і заради якої ви готові щоденно вдосконалювати себе.

При підготовці матеріалу ми спілкувались із:

Володимиром Хоменком, випускником магістерської програми з роботехніки, навчався в Італії та Польщі;

Максимом Хоменком, випускником магістерської програми з економічного розвитку, навчався у Великобританії та Швеції;

Тетяною Подобінська-Штик, випускницею магістерської програми з глобальних студій, навчалась в Німеччині та Австрії;

Вікторією Поляруш, випускницею Близькосхідного технічного університету Анкари;



Оленою Важинською, студенткою пост-магістерської програми з економічного розвитку та міжнародних програм співробітництва, навчається в Італії.


Немає коментарів: