понеділок, 2 серпня 2021 р.

Вивчення медіасереди стає ніби комфортним, але геть не коректним



Днями в мережі відбулась презентація нового аналітичного інструменту «Медійна екосистема» від Вокс Україна. Відразу відмічу загальну користь від продукту. Можна швиденько побачити яких персон згадують в медіа частіше, яки теми модеруються. Але хочеться зауважити, що якість відбору 42 медіа для аналізу не витримує критики. Чому? Бо легітимізуються окремі "зливні бачки", які знаходяться в борді поряд з поважними професійними авторськими ресурсами. І чому замішано декілька сайтів зі Львова, яки аж ніяк не більш популярні (за кількістю переглядів) ніж Одеські чи Харківські?
Ну не можна так молоді люди! Ви ранжуєте в один ряд технологічні одиниці російського кібервійська, яке веде битву за мізки українського споживача інформації, й патріотично налаштованих журналістів. Ніби експерти й конкретні піарники промосковських сил опиняються в одній табелі о рангах з впливовими вітчизняними фахівцями. Кому робите пас? 
Пікантність обставин ще в тому, що робиться це за гроші іноземних грантодавців.
Не маю нічого проти детального вивчення медіаполя. Але алгоритм, який застосував Вокс Україна точно не дає можливість отримати не спотворену медіакартину. Ну нащо журналістські інформаційні сайти перемежати з клікбейтами лідогенераторів?Де ви бачили в останніх баланс думок й відокремлення судження від факту. Тим самим цінність саме журналістики, як реального засобу первинного аналізу фактів та порядку денного - нівелюється. 
Ви мені на презентації відповіли що були відібрані найпопулярніші інтернет-ресурси. Але... Чому порнохаб тоді не опинився у вашому списку? Ви ж знаєте, який це популярний ресурс серед українських користувачів? Но він до журналістики має таке саме відношення як сайт КП чи 112. 
Тож... зробили ніби корисний інструмент, але він так спроєктовано що "видасть" схиблений аналіз. Бачили ми вже й не таке... Поверхневості вистачає як в медіа, так й в аналітиці. Я не буду використовувати ваш ресурс, а студентам ваш кейс буду пропанувати як "схибити".
В.Головченко.
РS  В грудневому релізі  Вокс Україна доповідали що вивчаєте 36 популярних в Україні медіаканалів. В липні їх додалось й тепер 42. Хто й що впливає не вибір медіа в дослідженні?


Немає коментарів: