середу, 17 липня 2019 р.

Півмільйона на рекламні борди чи на реальні справи?

ОПОРА "знайшла" в Корабельному районі 8 бордів без вихідних данихю

Передвиборчі перегони в самому розпалі. Місто заполонили рекламні щити з обличчями нікому досі невідомих людей… На деяких транспортних розв’язках їх так багато, що здається вони тебе атакують, замість того, щоб аргументовано переконувати віддати за них свій голос…

Зміст рекламних плакатів заслуговує на окрему увагу. Гасло "Зробимо їх знову!" і зелений фон (за який можна забути і пробачити все) – це, взагалі, що? Це план дій або вагомий аргумент? Або це гарантія чесності і достатнього рівня знань для роботи на законодавчому рівні?

"Наш народний адвокат у ВР" - кого він там збирається виправдовувати? "Народ має право" – Має! І що далі? Загалом, в цих гаслах і плакатах ціною по 150 $ кожен - інформативності нуль. Навіщо тоді витрачати такі величезні гроші на зовнішню агітацію формату білбордів?


Скільки ж саме грошей витрачено на цю агресивну рекламну компанію, та хто з кандидатів розщедрився на плакати зі своїм обличчям найбільше, проаналізуємо на прикладі частини 128 округу. Ми порахували скільки рекламних конструкцій орендовано під передвиборчу рекламу партій та кандидатів-мажоритарників в масштабі Корабельного району Миколаєва. Починається район з Широкобалківського мосту, містить Кульбакине, та сам Корабельний район наприкінці з Балабанівкою.

Було виявлено 110 рекламних конструкцій. Щодо мажоритарників, їх борди присутні в такій кількості:

Анатолій Дворник розмістив 18 бордів зі своїм обличчям, де не де разом з ним зображено Юрія Бойко, а ще є 5 бордів з рекламою Опозиційної Платформи - За Життя без обличчя Дворника. Всього 23 рекламних щита.

Артем Ільюк та його інноваційний зелений фон - 16 білбордів. Треба додати, що насправді, до партії з котрою зараз асоціюються ці зелені кольорі він не має відношення.

Завершує трійку лідерів Олександр Гайду – 11 бордів і 3 не дуже законні розтяжки. Не дуже законні, бо ці місця незареєстровані, як рекламні конструкції, і не мають вихідних даних.

Наступні кандидати в депутати набагато скромніші. Самовисуванець Спартак Гукасян орендував 2 борда. Представниця партії Європейська Солідарність Ольга Малярчук - 1 борд, але треба зазначити, що сама партія ЕС має ще 15 орендованих бордів в Корабельному районі, але без обличчя Малярчук.

Інші мажоритарники: Костянтин Крупенко, Андрій Северин, Андрій Толпекін, Артем Хачатуров, Жанна Курченко та Тетяна Губська – рекламні конструкції не орендували.

Реклама політичних партій представлена в наступній кількості:

Європейська Солідарність – 15; Опозиційний Блок - 13; Стратегія Гройсмана – 7; Опозиційна Платформа - За Життя – 5; Батьківщина – 3; Самопоміч – 2; Радикальна партія Олега Ляшка – 2.

Залишається питання що роблять на 128 окрузі 10 рекламних щитів Володимира Тимошина і 2 борди Максима Невінчаного, які балотуються по 129 округу, 3 борда Ігоря Павлова з 127 округу?

Тепер порахуємо скільки все це різноманіття коштувало. Згідно інформації наданої двома найбільшими рекламними операторами Миколаєва, середня вартість оренди рекламної конструкції під політичну рекламу становить 150 $/місяць. Ще раз наголошуємо, це середня ціна. Вона може змінюватись від 100 до 200 $, залежно від того, де знаходиться борд, чи не закриває його дерево, та інших факторів.

Виходить, що на політичну рекламу в Корабельному районі ( який хоч і більший за територією, але набагато менш насичений рекламними конструкціями, ніж Інгульській район) було витрачено 16 500 $, а це приблизно 445 000 гривень.

Сюди треба додати поліграфічні послуги. Друк плакатів коштує приблизно 20$, де хто змінює їх достатньо часто, але на існуючі 108 плакатів було витрачено ще 2200 $, а це 59 400 гривень. Тож бюджет політичної реклами в Корабельному районі перевищує півмільйона гривень.

Чи доречно витрачати такі кошти на агресивну рекламну компанію? Де хто з кандидатів пропонує довіряти справам. Так може ці півмільйона потрібно було направити на справи, а не на ефект присутності? Офіційно та гучно відмовитися від зовнішньої реклами, а кошти віддати, наприклад, на ремонт палати в дитячій лікарні, або новий апарат УЗД, якого так потребує лікарня в Корабельному районі.

Ми відправили в передвиборчі штаби трьох кандидатів-мажоритарників, які більше інших витратилися на рекламну кампанію, запитання.

1. Скільки коштів зі свого рекламного бюджету вони витратили на зовнішню рекламу на 128 окрузі?

2. Чи не вважають вони, що краще б було віддати ці гроші на реальні справи?

3. Можливо вони такі зробили якісь корисні справи під час передвиборчих перегонів? Який бюджет було витрачено на це?

Жоден кандидат в депутати до моменту публікації не надав відповіді на ці три прости запитання. Ми надаємо ще один шанс – відповісти на запитання в коментарях. Чекаймо і порівнюємо слово з ділом.
Ольга Пономаренко.


Немає коментарів: