середу, 6 лютого 2019 р.

Журналісти та медійники започаткували медіарух за дотримання стандартів чесного висвітлення виборів

МедіаРух «Медіа за усвідомлений вибір» презентували представники українських медіа та медійних громадських організацій під час круглого столу, що відбувся 5 лютого в «Укрінформі». Учасники заходу вже підписали Меморандум, який стане стартом для Руху за дотримання журналістських стандартів на ділі, а не лише декларативно. Меморандум є відкритим для бажаючих долучитись до Медіаруху.



Ініціаторами створення Медіаруху стали Незалежна медійна рада, «Громадське радіо», ГО «Детектор медіа», Інститут масової інформації, МГО «Інтерньюз Україна», Центр демократії та верховенства права, Фундація «Суспільність», Незалежна асоціація телерадіомовників, ГО «Донецький інститут інформації», ГО «Інститут демократії імені Пилипа Орлика».
«Власне Меморандум пропонує всім ЗМІ, які хочуть приєднатись до Руху, виконувати ті стандарти, що є основою професії. А присутні тут медійні громадські організації беруть на себе зобов’язання якісно та об’єктивно аналізувати, чи дотримуються медіа взятих на себе зобов’язань. Але головна суть ініціативи – об’єднати медіа, які хочуть працювати якісно. Це світовий тренд. Проти якісних медіа зараз діють не лише бізнес- та політичні інтереси, влада, але й нові технології, які мають великий вплив на свідомість громадян і їх вибір», - сказала Наталія Лигачова, голова громадської організації «Детектор медіа» і голова Незалежної медійної ради .
За словами Наталії Лигачової, меморандум – це лише перший крок, заява про наміри. Далі буде створено реальний членський МедіаРух. Найближчим часом підписанти розроблять Положення про членство та опублікують його.

«Нас звинувачують, що ми розділяємо ЗМІ. Це так, ми хочемо допомогти тим медіа, які хочуть доносити до аудиторії якісну інформацію, допомогати громадянам зробити свідомий вибір. Ми не будемо боротись з тими, хто не дотримується журналістських стандартів. Ми будемо захищати тих, хто прагне працювати якісно. Маємо на це право», - акцентувала Лигачова.
Підписуючи Меморандум, підписанти наголошують на тому, що беруть на себе цим зобов’язання, зокрема, бути неупередженими до всіх кандидатів, висвітлювати позиції, дискусії або конфлікти за участі кандидатів та суб’єктів виборчого процесу збалансовано, адекватно подавати соціологічну інформацію, відмовитись від чорного піару, пересмикувань та маніпуляцій, спростосвувати недостовірну інформацію і визнавати помилки.
На даний момент до Меморандуму долучилось 45 громадських організацій, об’єднань та медіа, а також його підписали 27 авторитетних українських журналіста.

Вступити до Медіаруху або підтримати його можна, звернувшись до координатора Вадима Міського


Додатково:


Зураб Аласанія, НСТУ:

«Коли ми прочитали Меморандум, ні на мить не сумнівались, що долучимось до нього. Ці всі стандарти є сенсом існування суспільного мовника як такого. Це не перша спроба, не перший рух для критичних журналістів спрацювати в цьому напряму. Зараз це особливо важливо, щоб захистити журналістський цех. Думаю, що Суспільне має стати координатною сіткою, камертоном для цих стандартів»

Дмитро Бондаренко, Ліга.нет:

«Всією своєю роботою ми демонструємо дотримання цих принципів протягом багатьох років. Я дивлюсь на медіа, як на бізнес, і щоб він відбувся в країні, ринок має бути прозорим і чистим. В чистій воді всім якісним виданням буде більше можливостей відбутись. Хочеться об’єднатись, створити сильний рух, підтримувати один одного і впливати. Так, проблеми дотримання стандартів стосуються скоріше не тих медіа, які сьогодні тут присутні. Але будемо активними в Медіарусі і будемо змінювати ситуацію»


Оксана Романюк, Інститут масової інформації:

«Ми хочемо подати сигнал виборцям, що підписанти Меморандуму, це ті медіа, яким можна довіряти, які дотримуються стандарту. В сучасному світі це надзвичайно складно. Це об’єднання задасть новий стандарт – стандарт якісної, професійної журналістики»

Тетяна Трощинська, Громадське радіо:

«Приєднатись до Медіаруху було легко, бо він проголошує те, що ми і так робимо. Ми розуміємо, що якщо подавати інформацію не відповідно до стандартів, то це часто буде краще читатись. Наше завдання – додати людині поінформованості, і їй буде легше обирати»


Світлана Чернецька, комунікаційний менеджер ГО «Детектор медіа» 


Немає коментарів: