понедельник, 2 ноября 2015 г.

ГРОМАДЯНИН УКРАЇНИ ГЛІБ ГОЛОВЧЕНКО ПРОТИ ПЕРШОГО КАНАЛУ РФ

2 листопада о 14.00 в Печерському суді м. Києва розпочнеться розгляд справи по суті Громадянина України Гліба Головченко проти Першого каналу РФ.

В квітні 2014 року громадянин України Головченко Гліба Олександровича подав позов до Товариства з обмеженою відповідальністю «Об’єднання російських телеканалів» (Україна), Закритого акціонерного товариства «Первый канал. Всемирная сеть», Відкритого акціонерного товариства «Первый канал» (Російська Федерація) про визнання недостовірної розповсюдженої інформації, спростування недостовірної інформації, стягнення моральної шкоди.

Позов подано 15.04.2014р., за цей час відбулося 8 засідань суду. Судовий розгляд триває вже 1 рік 7 місяців в той час, як Цивільним процесуальним кодексом України (ст.157) передбачено розумний строк розгляду справи, але не більше двох місяців з дня відкриття провадження по справі.

Це перший за всю історію України позов громадянина України до найбільшого телевізійного мовника Російської Федерації. Рішення по цій справі може стати прецедентом для розв’язання аналогічних справ за позовами громадян України до мовників РФ, що займаються пропагандою.

Не зважаючи на резонансність справи, чітко спостерігається намагання відповідачів затягти розгляд справи і відстрочити термін розгляду справи по суті. Зокрема, російські відповідачі
жодного разу не з’явилися до суду, майже кожного разу відбувається перенесення засідання задля того, щоб підтвердити отримання повісток відповідачами. Крім того, пояснення, котрі надають відповідачі, говорить про те, що Перший канал Росії є загрозою для всього світу, оскільки їх фактично не можливо притягнути до відповідальності за численні наклепи та фейки, які створює російська машина агітації та пропаганди.

Гліб Головченко, позивач, секретар НСЖУ, генеральний продюсер телеканалу ТАК TV, директор Коледжу преси та телебачення: «З огляду на те, як відбувається розгляд нашої справи, ми вже напевно можемо стверджувати, що Перший Канал Росії вважає себе недоторканим і буде продовжувати брехати глядачам в своїх ефірах. Вони всіляко намагаються затягувати розгляд справи. Нарешті, 2 листопада Печерський суд перейде до розгляду справи по суті. Якщо на то будуть підстави, наша сторона готова відстоювати свої права в міжнародних судах»


Інформаційна довідка

30.03.2014р. в ефірі російських відповідачів в телепередачі «Воскресное «Время». «Информационно-аналитическая программа» продемонстровано сюжет «В интернете появились документы, доказывающие, что беспорядки на Майдане готовились заранее». У вказаному сюжеті подано інформацію про підготовку неурядових організацій, революціонерів, штурмових бригад для здійснення зміни влади в Україні під час протистоянь в Києві на Майдані Незалежності. Для ілюстрації у цьому сюжеті було використано фотографію із телепередачі «Телевізійний прес-клуб з Глібом Головченко», що виходить в прямому ефірі миколаївського телеканалу «ТАК-ТV», на якійзображено позивача.

Судовий розгляд справи триває з квітня 2014 року. Сторона позивача оприлюднила деякі пояснення, які надала суду сторона відповідача, що дає розуміння про можливості розгляду справи та прийняття остаточного рішення. Зокрема:



«Нас можуть судити тільки російські суди»



Відповідач «ОАО «Первый канал», у своїх запереченнях зазначає, що «Первый канал является организацией, осуществляющей телевизионное вещание только на территории. Российской Федерации. За пределами Российской Федерации Телевизионное и интернет вещание Первый канал не осуществляет, а, следовательно, не может нести ответственности за распространение каких либо сведений в отношении любого лица, которые были сообщены за пределами Российской Федерации. Вещание Телепередач Первого канала за пределами Российской Федерации осуществляет Закрытое акционерное общество «Первый канал. Всемирная сеть», которое является самостоятельным юридическим лицом, с самостоятельными органами управления и уставными целями. Из изложенного следует, что Первый канал может нести ответственность за распространение каких-либо сведений только в соответствии с решением компетентного суда Российской Федерации принятого на территории Российской Федерации и по законодательству Российской Федерации. Исковые требования, связанные с распространением Первым каналом сведений на территории Российской Федерации не могут быть рассмотрены ни одним иностранным для Российской Федерации судом».



Таким чином «ОАО «Первый канал» фактично залишає за собою право розповсюджувати будь-яку інформацію, в тому числі таку, що порочить честь та гідність особистості, і не визнавати рішень жодного суду, окрім судів РФ



«Нас не було в ефірі. Як доказ - рішення українського суду»



Відповідач 1 ТОВ «Об’єднання російських телеканалів» у своїх запереченнях на судовий позов зазначає, що «з 30 березня 2014 року трансляція Каналу на території України не здійснювалась. Отже, відповідач на поширювали інформацію, яка вказана Позивачем, на території України».



ОАО «Первый канал» у своїх запереченнях зазначає, що «как известно Первому каналу, вещание Российских телевизионный каналов и распространение их Интернет сайтов, имеющих регистрацию доменных имен на территории Российской Федерации, на территорию Украины было полностью прекращено с 25 марта 2014 года в связи с принятием Окружным административным судом г. Киева определения об обеспечении административного иска Национального совета Украины по вопросам телевидения и радиовещания к обществу с ограниченной ответственностью «Торсат» о признании иностранных программ – «Первый канал. Всемирная сеть», «РТР-Планета», «Российский информационный канал «Россия 24», «НТВ мир» не соответствующими законам Украины и европейской конвенции (дело №826/3456/14). Таким образом, ни Первый канал, ни ЗАО «Первый канал. Всемирная сеть» не могли распространить на территории Украины никакой информации 30.03.2014 г.».



Про це також і зазначає «ЗАО «Первый канал. Всемирная сеть» у запереченнях такожвказано, що «30 марта 2014 года вещание Канала на территории Украины не осуществлялось. Права на вещание Канала в Украине в указанный период третьим лицам не предоставлялись. Информация, послужившая основанием для иска, не распространялась Ответчиком на территории Украины».



Однак, за інформацією Позивача, «Перший канал. Всесвітня мережа» був присутній в панелі вимірювань до 31 березня 2014 року. Навіть після рішення суду його програми могли переглядати частина глядачів України. За останній тиждень березня середньодобова частка аудиторії каналу становила 0,5% всього українського телемовлення. За березень місяць частка каналу склала 1% всього українського телевізійного перегляду (2,5% в аналоговому кабелі, 3,1% в цифровому кабелі, 0,1% на супутнику) і, навіть, в останній день, перед вимкненням з панелі вимірювань, 0,4 % всьогоукраїнського смотрения припадало на ПКВС. Середня аудиторія основного випуску новин (19:00 пн-сб, 20:00 НД) на Першому каналі. Всесвітня мережа в 2014 році становила 872 тис. українських глядачів. В останній тиждень березня (24.03-30.03) в середньому щодня з програмою «Час» контактувало 371 тис. українських глядачів.



Позивач Гліб Головченко звертається з клопотанням до суду з проханням надіслати запит до Індустріального Телевізійного Комітету, який є замовником моніторингу про наявність даних щодо мовлення на території України «Первый канал. Всемирная сеть».

А також до здорового глузду суспільства, адже в Україні ще й досі близько 3 млн. домогосподарств, які використовують супутникові антени та мають змогу приймати сигнал Першого каналу РФ.



«Кожен може стати «художнім образом»?



Відповідач 2: «ЗАО «Первый канал. Всемирная сеть» у своїх запереченнях на судовий позов також зазначає, що «изучение приложенной к иску записи передачи «Воскресное «Время» позволяет установить, что в Передаче отсутствуют любые упоминания Головченко Глеба Александровича, телепрограммы «Телевизионный пресс-клуб с Глебом Головченко» или телеканала «ТАК-TV». Появление кадра, на котором присутствует Истец, не сопровождается какой-либо информацией, относящейся лично к Головченко Г.А. или его телепередаче, и не несет информационной нагрузки. Указанная фотография использовалась в художественных целях, для иллюстрирования комментария о ситуации, сложившейся в украинских СМИ в целом, без указания конкретных лиц, передач и каналов».



Відповідач 1 ТОВ «Об’єднання російських телеканалів» у своїх запереченнях зазначає, що «на сторінці сайту «Первый канал. Всемирная сеть» (власником веб-сайту є Відповідач 2) зі спірним телесюжетом та інформацією, яка на думку Позивача є недостовірною і порушує його права (http://www.1tv.ru/news/world/255341) (Додаток №3), зазначено автора даного матеріалу – Антона Пономарьова, який є кореспондентом Північно-Західного бюро Каналу з міста Санкт-Петербург (http://www.1tv.ru/person/7904). (Додаток 4). Тож можемо зробити висновок, що Відповідач 1 не виготовляв телевізійний сюжет зі спірною інформацією».



Відповідач 2: «ЗАО «Первый канал. Всемирная сеть» у своїх запереченнях на судовий позов також зазначає, що «Первый канал – признанный лидер российского телеэфира, самый популярный и любимый русскоязычный канал в мире».



Таким чином, російські телевізійники можуть на свій розсуд використовувати будь-кого як художній образ та паплюжити честь та гідність громадян України на тільки на території України та Росії, але й всіх країн, де є мовлення Першого каналу РФ


Комментариев нет:


Отправить комментарий