четвер, 3 березня 2011 р.

Учимся сохранению семьи

Мы уже писали о новом учебнике М.Докторович "Социально-педагогическая работа с детьми из неполных семей". Книга очень редкая, а проблема к сожалению очень массовая. Мы обратились к автору и она любезно передала для публикации несколько глав. Надеемся эта и последующие публикации подскажут вам, что делать детям когда родители "разбегаются". А еще лучше - строить семьи крепкие на основе уважения, а не сиюминутных факторов. Читайте, думайте!

* * *
"Очевидно, що як для повної, так для неповної сім’ї можуть бути притаманні ті чи інші ознаки різного роду неблагополуччя, тому неможна неповну сім’ю автоматично відносити до неблагополучних сімей. Втім, потенційно вона більш вразлива.

Проблеми неповних сімей умовно можна розділити на:

А) психолого-педагогічні;

Б) соціально-економічні.

Ці аспекти корелюються між собою. Соціально-матеріальні проблеми впливають на психологічне самопочуття усіх членів сім’ї та, зокрема, на психосоціальне становлення дитини. В основі проблем монобатьківської сім’ї є не відсутність батька /матері, а обмежені матеріальні ресурси та низький соціальний статус. Доведена кореляція між бідністю та соціальною, емоційною та когнітивною депривацією. Дані досліджень свідчать (Д.Кун, Ф.Райс та ін.), що діти з бідних сімей вже у п’ять років мають більш низький коефіцієнт інтелектуального розвитку, в порівнянні з іншими однолітками. Ці діти більш лякливі, нещасні та схильні до ворожості й агресивної поведінки. Також науковці звертають увагу на якісне харчування, яке є необхідною умовою нормального розвитку дитини та якого, на жаль, ці діти не отримують у достатньому обсязі."
(Встречайте завтра продолжение)


Немає коментарів: