вівторок, 6 жовтня 2020 р.

Підсумки 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю



Завершився 11-й Одеський міжнародний кінофестиваль, який цьогоріч вперше в історії відбувався в онлайн-форматі з 25 вересня до 3 жовтня

На участь у 11-му ОМКФ було подано 964 фільми з понад 40 країн світу. За головний приз – Ґран-прі – змагалися 12 фільмів-учасників Міжнародного конкурсу, у Національній конкурсній програмі брало участь 7 повнометражних та 11 короткометражних стрічок, у Конкурсі європейських документальних фільмів – 8. Загалом у конкурсних та позаконкурсних програмах фестивалю було показано близько 120 фільмів.

Попри новий онлайн-формат, в Одесі відбувся традиційний open air-перформанс на Потьомкінських сходах. 2 жовтня глядачі зібралися на показі стрічки “Ґолем, як він прийшов у світ” просто неба. Цього року фільму Карла Бьозе та Пауля Вегенера, яка вважається провідним зразком раннього німецького експресіонізму, виповнюється 100 років.

У межах 11-го ОМКФ у секції “Спеціальні покази” глядачам ОМКФ показали фільм Олега Сенцова та Ахтема Сеітаблаєва “Номери”, документальну стрічку Ґреґорі Монро “Кубрик про Кубрика” та роботу Люді Бокен “Останній кінопоказ у Бухаресті”.

Під час ОМКФ у Довженко-Центрі у Києві була представлена українська ретроспектива “Одеські незалежні: вільне кіно 1990-х”, яка об’єднала низку здебільшого дебютних фільмів одеських незалежних режисерів. Також в межах 11-го ОМКФ вперше була представлена позаконкурсна програма “Візії”. У секції були представлені фільми з оригінальним візуально-наративним кінематографічним підходом, який високо оцінили на світових кінофестивалях на кшталт Канн, Торонто, Берлінале та інших.

Під час фестивалю було вручено два “Золоті Дюки” за внесок у кіномистецтво. Лауреатом першої з нагород 11-го ОМКФ під час онлайн-церемонії Відкриття став шведський кінорежисер Рой Андерссон. Ще одну почесну нагороду “Золотий Дюк” за внесок в кіномистецтво отримав один з найвідоміших українських режисерів Роман Балаян, статуетку якому вручили під час прямої трансляції церемонії Закриття.

“11-й Одеський міжнародний кінофестиваль відбувся навіть у такий непростий час. Ми не побоялися ризикнути та провести його у гібридному форматі онлайн та офлайн. У найкоротші строки ми створили унікальну платформу, яку вже відвідали 20 000 унікальних користувачів і до кінця періоду переглядів, протягом наступного тижня, ми очікуємо 30 000. Ми отримали більше 150 000 онлайн-переглядів всіх подій. 100 кінодіячів віртуально взяли участь у кінофестивалі цього року. Ми провели наймасштабніший кіноперфоманс на Потьомкінських сходах, де показали класику німецького експресіонізму “Голем, як він прийшов у світ”, якому цьогоріч виповнилося 100 років. Надалі наша мета – це синергія онлайн та офлайн та залучення ще більшої міжнародної аудиторії. Ми 100% зустрінемося наступного року на 12-му ОМКФ, адже вся наша команда працює над тим, щоб привозити на ОМКФ найкращі фільми з усього світу”, - зазначила Президент ОМКФ Вікторія Тігіпко.

З року в рік також розвивається та розширюється секція Film Industry Office. Цьогоріч вона також відбувалась в онлайн-форматі з 29 вересня до 2 жовтня. Впродовж цих днів онлайн-заходи для кінопрофесіоналів, спрямовані на підтримку і розвиток української індустрії кіно та міжнародне просування українського кінематографа: Пітчинг і Work in Progress, серія презентацій та панельних дискусій, конкурс пітчингу серіалів EastSeries, одноденний освітній інтенсив promoLAB спільно з Українським інститутом. Також в межах індустрійної секції відбулася традиційна конференція Cinema:Backstage Online Edition. Крім того, вперше відбувся книжковий пітчинг BookPitch, який був організований спільно з Х Міжнародним фестивалем Книжковий Арсенал.

“Цього року професійна секція 11-го ОМКФ Film Industry Office, як і фестиваль в цілому, відбувалась в новому форматі - онлайн. Але він розширив можливості для підтримки галузі і розвитку українських проєктів та їхньої презентації міжнародній кіноспільноті. Зокрема, ми провели презентації проєктів Work in Progress, East Series, Пітчингу, а також започаткували книжковий пітчинг Book Pitch разом з “Книжковим Арсеналом”. Українські кінематографісти приєднались до одноденного освітнього інтенсиву promoLAB щодо ефективного просування кіно за кордоном та до панельних дискусій. Вже традиційно ми провели конференцію Cinema: Backstage Online Edition, в межах якої підняли питання ментального здоров’я у такі непрості часи, які ми всі переживаємо зараз. Виклики 2020 року стали для кіноіндустрії пошуком альтернативних шляхів та методів роботи, які й надалі все більше інтегруватимуться у галузь у комбінованому з офлайн формат”, – розповіла генеральна продюсерка ОМКФ Юлія Сінькевич.

Головну нагороду 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю Ґран-прі отримала американська інді-комедія “Вечеря в Америці” (реж. Адам Ремейер). А “Приз глядацьких симпатій” у Національній конкурсній програмі вручили стрічці “Віктор_Робот” (реж. Анатолій Лавренишин).

Найкращою роботою Конкурсу європейських документальних фільмів стала стрічка “Воєнні канікули” (реж. Моріц Шульц). Спеціальний диплом журі Конкурсу європейських документальних фільмів отримала стрічка “Земля Ґеварa” (реж. Кутайба Баргамджі) та фільм “Перед оркестром” (реж. Анна-Карін Ґренрос).

Також були вручені дипломи ФІПРЕССІ: найкращим українським повнометражним фільмом став “Бєс” (реж. Єгор Трояновський), а найкращою українською короткометражною стрічкою — "Чачьó" (реж. Віталій Гавура).

Журі Національного конкурсу обрало найкращий український короткометражний фільм, яким став "Прощавай, Головін" (реж. Мат’ю Ґрімар). Нагороду за найкращу акторську роботу у Національному конкурсі отримала Марія Хомутова за роль у стрічці "Двоє", (реж. Владислав Вітрів). Фільм Адріана Пірву та Олени Максьом “Не все буде добре” отримав одразу дві нагороди: “Найкраща режисерська робота” та “Найкращий повнометражний фільм”.

У номінації “Найкраща акторська робота” Міжнародного конкурсу переміг ансамбль акторок з фільму “Материнство” (реж. Маура Дельперо): Лідія Ліберман, Деніз Каррізо, Аґустина Малале. Найкращим режисером став Фабріс дю Вельс, який зняв фільм “Обожнювання”. А найкращим фільмом журі назвало стрічку “Атлантида” Валентина Васяновича. Спеціальну згадку журі Міжнародного конкурсу вручило фільмам “Служителі” (реж. Іван Остроховський) та “Ти помреш у двадцять” (реж. Амджаж Абу-Алала).

Переможцями Пітчингу Film Industry Office назвали такі проекти: 60 тисяч гривень від ОМКФ отримав проєкт “Експедиція-49” Аліси Коваленко. Приз від телеканалу “Україна” номіналом у 60 тисяч гривень вручили проєкту “Редакція” режисера Романа Бондарчука.

У секції Work in progress проєкт “Стоп-Земля” режисерки Катерини Горностай отримав спеціальну відзнаку журі. Приз від телеканалу “Україна” у розмірі 60 тисяч гривень отримав проєкт “Привоз” режисерки Єви Нейман. Фільм “Рома” Ольги Журби отримав приз 150 тисяч гривень від Українського інституту як проєкт з найбільшим міжнародним потенціалом.

Приз EastSeries — комплекс послуг постпродакшн на суму 20 000 євро від компанії Star Media — вручили проєкту серіалу “Чорна п’ятниця” Міхала Желінскі, Польща. У секції Book Pitch нагороду від компанії Star Media у вигляді скрипт-докторінгу отримав роман “За спиною” Гаськи Шиян. Призом від Книжкового Арсеналу — промовідео на інформаційних ресурсах фестивалю — нагородили роман “Доця” Тамари Горіхи Зерні.

З нагоди завершення 11-го Одеського міжнародного кінофестивалю 4 жовтня відбувся урочистий прийом, під час якого лауреатам вручили їхні заслужені нагороди.

Нагадаємо, що максимальну достовірність і прозорість голосування упродовж фестивальних днів забезпечував офіційний аудитор ОМКФ Kreston GCG.


Немає коментарів: