У Ольшанській громаді на Миколаївщині на базі місцевого будинку культури створили освітній простір для офлайн-навчання школярів. Оновлена комунальна будівля стане тимчасовою школою для понад трьохсот місцевих учнів. Облаштувати її допоміг благодійний фонд savED спільно з ІТ-компанією ЕРАМ.
На другому поверсі будинку культури функціонуватимуть п’ять класів для занять, а під час повітряних тривог діти та педагоги зможуть продовжувати уроки у підземному осередку з ігровими зонами в укритті. На першому поверсі тимчасової школи розташований освітній центр “Вулик” для позакласних активностей школярів. Зокрема, там учні зможуть відвідувати науково-дослідницький гурток у форматі STEM. Для цього у просторі є пристрої для 3D-моделювання, робототехніки, біотехнологій і створення хімічних проєктів.
До створення освітнього простору школярі в Ольшанському з 2022 року навчалися дистанційно через напружену безпекову ситуацію та відсутність укриття у місцевому ліцеї.
«Можливість проводити повноцінні офлайн-заняття — це велика подія для нас, бо наші діти вже четвертий рік поспіль бачать учителів і однолітків на уроках через екрани ноутбуків. Важко учням початкової школи, які ніколи не були за партою і в таких умовах вчаться читати і писати. У старших дітей спостерігаємо освітні втрати з математики і англійської мови. Але найбільший виклик зараз — це соціалізація школярів. Їм треба навчитися взаємодіяти в класі», — розповідає директорка Ольшанського ліцею Ірина Будикіна.
Ремонт і облаштування навчальних зон у будинку культури за підтримки ЕРАМ обійшлися у понад 3 млн гривень. Окрім цього, деякі роботи проводили коштом громади. У подальшому місцева влада планує продовжити ремонт і дооблаштування ще кількох класів тимчасової школи у будинку культури.
«Історія створення цієї тимчасової школи — це ще один приклад того, як співпраця громади, свідомого бізнесу і громадського сектору дає ефективний результат тут і зараз із гнучкими рішеннями для дітей. Найперше, було важливо повернути доступ до освіти як такої. Миколаївщина серед тих регіонів, де облаштування укриттів дає змогу запустити офлайн-навчання. Такий осередок має бути пристосований для повноцінних уроків — з якісною вентиляцією, меблями, технікою. У Ольшанському завдяки партнерам нам вдалося зробити не лише це, а і піти далі, створивши позакласні можливості і майданчик для розвитку STEM. Такі місця з досвіду роботи нашого фонду стають більше, ніж класами для уроків. Це база для існування шкільної спільноти, а отже — гуртування дітей і підлітків у громаді», — розповідає співзасновниця благодійного фонду savED Ганна Новосад.
Результати дослідження savED демонструють, що задоволеність навчанням і наявність друзів у школярів прямо впливає на їхнє відчуття власної приналежності до громади. Наприклад, 71% задоволених навчанням у школі учнів відчувають себе частиною громади, тоді як серед незадоволених таких лише 28%. Водночас 57% опитаних учнів, що навчаються очно, мають багато друзів у школі, тоді як серед учнів онлайн-формату цей показник становить 41%.
«Війна забирає у дітей можливість навчатися в нормальних умовах. За даними МОН, понад 300 шкіл зруйновано повністю, ще понад 3700 — пошкоджено. Це не просто цифри — це зруйновані дитячі мрії і виклик для майбутнього країни. Ми в EPAM разом з фондом savED облаштовуємо безпечні простори для навчання, щоб надолужити освітні втрати і зберегти таланти вдома. 20 років в Україні ми інвестуємо в розвиток молоді — і не припиняємо робити це під час війни. Можливо, саме зараз, серед учнів школи в Ольшанському - наші майбутні колеги — ті, хто створюватиме новітні технології для відновлення та захисту України», — коментує проєкт Дмитро Якимець, керівник ESG-проєктів в EPAM Україна.
За даними Міністерства освіти і науки, на Миколаївщині у новому навчальному році виключно дистанційно навчається на понад 12 тисяч дітей менше, ніж навесні 2025 року. Запускати змішаний і очний формат занять вдається завдяки облаштованим у громадах укриттям.
savED — благодійний фонд, що займається відновленням життя у постраждалих громадах через освітні, соціальні та інфраструктурні рішення. Фонд облаштовує укриття, освітні центри, тимчасові освітні простори, а також реалізує програму подолання освітніх втрат для школярів і залучає підлітків до відновлення та розвитку власних громад через програму UActive. Фонд системно працює у Чернігівській, Київській, Миколаївській, Харківській, Запорізькій, Сумській та Дніпропетровській областях.
З 1993 року EPAM допомагає світовим лідерам проєктувати, розробляти і впроваджувати програмне забезпечення, яке змінює світ. Починаючи з 2005 року, компанія EPAM Україна пропонує свою експертизу в області інжинірингу та розробки продуктів, допомагаючи своїм клієнтам успішно вирішувати найскладніші бізнес-задачі та ефективно керувати процесом цифрової трансформації. В Україні команда EPAM налічує понад 9 тисяч фахівців у 12 представництвах. Щороку компанія входить до рейтингів кращих роботодавців за версіями Forbes, E&Y, DOU, Studpoint та ін.
«Можливість проводити повноцінні офлайн-заняття — це велика подія для нас, бо наші діти вже четвертий рік поспіль бачать учителів і однолітків на уроках через екрани ноутбуків. Важко учням початкової школи, які ніколи не були за партою і в таких умовах вчаться читати і писати. У старших дітей спостерігаємо освітні втрати з математики і англійської мови. Але найбільший виклик зараз — це соціалізація школярів. Їм треба навчитися взаємодіяти в класі», — розповідає директорка Ольшанського ліцею Ірина Будикіна.
Ремонт і облаштування навчальних зон у будинку культури за підтримки ЕРАМ обійшлися у понад 3 млн гривень. Окрім цього, деякі роботи проводили коштом громади. У подальшому місцева влада планує продовжити ремонт і дооблаштування ще кількох класів тимчасової школи у будинку культури.
«Історія створення цієї тимчасової школи — це ще один приклад того, як співпраця громади, свідомого бізнесу і громадського сектору дає ефективний результат тут і зараз із гнучкими рішеннями для дітей. Найперше, було важливо повернути доступ до освіти як такої. Миколаївщина серед тих регіонів, де облаштування укриттів дає змогу запустити офлайн-навчання. Такий осередок має бути пристосований для повноцінних уроків — з якісною вентиляцією, меблями, технікою. У Ольшанському завдяки партнерам нам вдалося зробити не лише це, а і піти далі, створивши позакласні можливості і майданчик для розвитку STEM. Такі місця з досвіду роботи нашого фонду стають більше, ніж класами для уроків. Це база для існування шкільної спільноти, а отже — гуртування дітей і підлітків у громаді», — розповідає співзасновниця благодійного фонду savED Ганна Новосад.
Результати дослідження savED демонструють, що задоволеність навчанням і наявність друзів у школярів прямо впливає на їхнє відчуття власної приналежності до громади. Наприклад, 71% задоволених навчанням у школі учнів відчувають себе частиною громади, тоді як серед незадоволених таких лише 28%. Водночас 57% опитаних учнів, що навчаються очно, мають багато друзів у школі, тоді як серед учнів онлайн-формату цей показник становить 41%.
«Війна забирає у дітей можливість навчатися в нормальних умовах. За даними МОН, понад 300 шкіл зруйновано повністю, ще понад 3700 — пошкоджено. Це не просто цифри — це зруйновані дитячі мрії і виклик для майбутнього країни. Ми в EPAM разом з фондом savED облаштовуємо безпечні простори для навчання, щоб надолужити освітні втрати і зберегти таланти вдома. 20 років в Україні ми інвестуємо в розвиток молоді — і не припиняємо робити це під час війни. Можливо, саме зараз, серед учнів школи в Ольшанському - наші майбутні колеги — ті, хто створюватиме новітні технології для відновлення та захисту України», — коментує проєкт Дмитро Якимець, керівник ESG-проєктів в EPAM Україна.
За даними Міністерства освіти і науки, на Миколаївщині у новому навчальному році виключно дистанційно навчається на понад 12 тисяч дітей менше, ніж навесні 2025 року. Запускати змішаний і очний формат занять вдається завдяки облаштованим у громадах укриттям.
savED — благодійний фонд, що займається відновленням життя у постраждалих громадах через освітні, соціальні та інфраструктурні рішення. Фонд облаштовує укриття, освітні центри, тимчасові освітні простори, а також реалізує програму подолання освітніх втрат для школярів і залучає підлітків до відновлення та розвитку власних громад через програму UActive. Фонд системно працює у Чернігівській, Київській, Миколаївській, Харківській, Запорізькій, Сумській та Дніпропетровській областях.
З 1993 року EPAM допомагає світовим лідерам проєктувати, розробляти і впроваджувати програмне забезпечення, яке змінює світ. Починаючи з 2005 року, компанія EPAM Україна пропонує свою експертизу в області інжинірингу та розробки продуктів, допомагаючи своїм клієнтам успішно вирішувати найскладніші бізнес-задачі та ефективно керувати процесом цифрової трансформації. В Україні команда EPAM налічує понад 9 тисяч фахівців у 12 представництвах. Щороку компанія входить до рейтингів кращих роботодавців за версіями Forbes, E&Y, DOU, Studpoint та ін.













Немає коментарів:
Дописати коментар