Команда освітнього проєкту «ЗМІСТ» благодійного фонду savED зустрілася з вчителями Миколаївщини, щоб обговорити реформу старшої школи та як ефективно адаптуватися до змін.
Нині в Україні триває реформа старшої школи — фінальної ланки реформи Нової української школи. У 2025–2026 роках відбуватиметься пілотування реформи, а вже з 2027 року профільне навчання у старших класах буде впроваджуватися по всій Україні. Реформа дає можливість підліткам дійсно обирати профіль навчання,
Крім інфраструктурних змін, реформа старшої школи стосується змістового оновлення модельних програм та створення нових сучасних курсів для поглиблених і базових рівнів навчання. Саме над готовими змістовими рішеннями для цієї реформи працює команда освітнього проєкту «ЗМІСТ».
«Миколаївщина — це вже одинадцятий регіон, у якому ми проводимо презентацію наших напрацювань. Ми не лише демонструємо курси з освітніх галузей, у межах яких працюємо, але й говоримо про загальні зміни, показуємо на прикладах, як можна організовувати освітній процес у академічному ліцеї, як формуватиметься траєкторія навчання у кожного окремого учня», — прокоментувала лідерка громадянської та історичної освітньої галузі проєкту «ЗМІСТ» Антоніна Макаревич.
За підтримки партнерів — фінської неурядової організації Finn Church Aid та проєкту «КРИЦЯ: Підтримка відновлення Криворіжжя», що реалізується спільно PROMAN та Агенцією розвитку LuxDev (Люксембург) за фінансування Великого Герцогства Люксембург, «ЗМІСТ» розробляє модельні програми і навчально-методичні матеріали та надає цілісну підтримку для освітніх управлінців та вчителів. До кінця року команда планує розробити до 2500 готових матеріалів з мовно-літературної, математичної, громадянської та історичної, природничої галузей, а також соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі.
«Під час наших презентацій учителі можуть ознайомитися з розробками та зрозуміти, чи підходять їм наші пропозиції. Ми розробляємо цілісні сценарії уроків, які вони можуть повністю інтегрувати у свій заклад або ж використовувати частково. Таким чином у вчителів буде база готових змістових рішень, яка заощадить їхній час підготовки до уроків. Усі наші модельні програми побудовані за новим Держстандартом профільної середньої освіти і враховують сучасний контекст, у якому живе український підліток», — пояснює Антоніна Макаревич.
Проєкт «ЗМІСТ» також розробляє зручну цифрову платформу, де будуть розміщені готові та грифовані Міністерством освіти і науки матеріали. Усі розробки будуть у безкоштовному вільному доступі для всіх охочих.
«Для мене особисто ця зустріч була дуже корисною: тепер я краще розумію, що передбачає реформа з 2027 року, як формуватимуться профілі, які курси можливі, які будуть обов’язкові предмети для всіх учнів. Крім цього, я зрозуміла, які особливості будуть у історичному профілі, які можуть бути курси для підлітків, що не обиратимуть історичний напрям. Також імпонує тематичний, а не лінійний принцип вивчення історії, який пропонує команда авторів проєкту «ЗМІСТ». Обов’язково чекатиму платформи з матеріалами, бо вже планую інтегрувати деякі підходи з нового навчального року», — поділилася Катерина Аркуша, вчителька історії Миколаївського ліцею №8.
«Презентовані напрацювання з мовно-літературної галузі для мене дуже близькі, оскільки я вже третій рік працюю за підручником пані Анастасії Онатій і Тараса Ткачука та викладаю інтегрований курс літератури. І загалом мені дуже імпонує тенденція до переосмислення літератури як інструменту розвитку критичного читання, а не просто предмета про тексти. Також перегукується концепція реформи у формуванні індивідуальних освітніх траєкторій. Навіть якщо наш ліцей не буде активно пілотувати реформу, я точно планую використовувати ці напрацювання», — прокоментувала Антоніна Ковенєва, вчителька української мови і літератури Миколаївського ліцею імені Олега Ольжича.
Упродовж шести місяців проєкт «ЗМІСТ» залучив до таких регіональних зустрічей понад тисячу вчителів, а також запустив навчання і менторський супровід учителів Криворіжжя у створенні власних унікальних курсів. У майбутньому таке навчання планують розширити для вчителів з усієї України.
Проєкт «Розроблення модельних програм і навчально-методичних матеріалів для вчителів у межах реформи старшої профільної школи» впроваджується міжнародним благодійним фондом savED за фінансової підтримки міжнародної неурядової організації Finn Church Aid Ukraine (FCA) у межах ініціатив гуманітарного реагування та проєкту «КРИЦЯ: Підтримка відновлення Криворіжжя», що реалізується спільно PROMAN та Агенцією розвитку LuxDev (Люксембург) за фінансування Великого Герцогства Люксембург.

Немає коментарів:
Дописати коментар