четвер, 29 травня 2025 р.

Реформа старшої школи у Миколаєві: освітянам презентували модельні програми та курси для профільного навчання старшокласників



Команда освітнього проєкту «ЗМІСТ» благодійного фонду savED зустрілася з вчителями Миколаївщини, щоб обговорити реформу старшої школи та як ефективно адаптуватися до змін.
Нині в Україні триває реформа старшої школи — фінальної ланки реформи Нової української школи. У 2025–2026 роках відбуватиметься пілотування реформи, а вже з 2027 року профільне навчання у старших класах буде впроваджуватися по всій Україні. Реформа дає можливість підліткам дійсно обирати профіль навчання,

який їм цікавий, і трансформує старшу школу відповідно до потреб та вимог сучасного світу.
Крім інфраструктурних змін, реформа старшої школи стосується змістового оновлення модельних програм та створення нових сучасних курсів для поглиблених і базових рівнів навчання. Саме над готовими змістовими рішеннями для цієї реформи працює команда освітнього проєкту «ЗМІСТ».
«Миколаївщина — це вже одинадцятий регіон, у якому ми проводимо презентацію наших напрацювань. Ми не лише демонструємо курси з освітніх галузей, у межах яких працюємо, але й говоримо про загальні зміни, показуємо на прикладах, як можна організовувати освітній процес у академічному ліцеї, як формуватиметься траєкторія навчання у кожного окремого учня», — прокоментувала лідерка громадянської та історичної освітньої галузі проєкту «ЗМІСТ» Антоніна Макаревич.
За підтримки партнерів — фінської неурядової організації Finn Church Aid та проєкту «КРИЦЯ: Підтримка відновлення Криворіжжя», що реалізується спільно PROMAN та Агенцією розвитку LuxDev (Люксембург) за фінансування Великого Герцогства Люксембург, «ЗМІСТ» розробляє модельні програми і навчально-методичні матеріали та надає цілісну підтримку для освітніх управлінців та вчителів. До кінця року команда планує розробити до 2500 готових матеріалів з мовно-літературної, математичної, громадянської та історичної, природничої галузей, а також соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі.
«Під час наших презентацій учителі можуть ознайомитися з розробками та зрозуміти, чи підходять їм наші пропозиції. Ми розробляємо цілісні сценарії уроків, які вони можуть повністю інтегрувати у свій заклад або ж використовувати частково. Таким чином у вчителів буде база готових змістових рішень, яка заощадить їхній час підготовки до уроків. Усі наші модельні програми побудовані за новим Держстандартом профільної середньої освіти і враховують сучасний контекст, у якому живе український підліток», — пояснює Антоніна Макаревич.
Проєкт «ЗМІСТ» також розробляє зручну цифрову платформу, де будуть розміщені готові та грифовані Міністерством освіти і науки матеріали. Усі розробки будуть у безкоштовному вільному доступі для всіх охочих.
«Для мене особисто ця зустріч була дуже корисною: тепер я краще розумію, що передбачає реформа з 2027 року, як формуватимуться профілі, які курси можливі, які будуть обов’язкові предмети для всіх учнів. Крім цього, я зрозуміла, які особливості будуть у історичному профілі, які можуть бути курси для підлітків, що не обиратимуть історичний напрям. Також імпонує тематичний, а не лінійний принцип вивчення історії, який пропонує команда авторів проєкту «ЗМІСТ». Обов’язково чекатиму платформи з матеріалами, бо вже планую інтегрувати деякі підходи з нового навчального року», — поділилася Катерина Аркуша, вчителька історії Миколаївського ліцею №8.
«Презентовані напрацювання з мовно-літературної галузі для мене дуже близькі, оскільки я вже третій рік працюю за підручником пані Анастасії Онатій і Тараса Ткачука та викладаю інтегрований курс літератури. І загалом мені дуже імпонує тенденція до переосмислення літератури як інструменту розвитку критичного читання, а не просто предмета про тексти. Також перегукується концепція реформи у формуванні індивідуальних освітніх траєкторій. Навіть якщо наш ліцей не буде активно пілотувати реформу, я точно планую використовувати ці напрацювання», — прокоментувала Антоніна Ковенєва, вчителька української мови і літератури Миколаївського ліцею імені Олега Ольжича.
Упродовж шести місяців проєкт «ЗМІСТ» залучив до таких регіональних зустрічей понад тисячу вчителів, а також запустив навчання і менторський супровід учителів Криворіжжя у створенні власних унікальних курсів. У майбутньому таке навчання планують розширити для вчителів з усієї України.
Проєкт «Розроблення модельних програм і навчально-методичних матеріалів для вчителів у межах реформи старшої профільної школи» впроваджується міжнародним благодійним фондом savED за фінансової підтримки міжнародної неурядової організації Finn Church Aid Ukraine (FCA) у межах ініціатив гуманітарного реагування та проєкту «КРИЦЯ: Підтримка відновлення Криворіжжя», що реалізується спільно PROMAN та Агенцією розвитку LuxDev (Люксембург) за фінансування Великого Герцогства Люксембург.

Немає коментарів:

Дописати коментар