Українські дороги, точніше учасники дорожнього руху тільки за минулий 3-й рік повномасштабної війни, вбили 180 дітей. З цього прикрого факту розпочала свій спіч на старті Форуму «ЗА БЕЗПЕЧНІ ДОРОГИ В УКРАЇНІ» керівниця Центру демократії та верховенства права Олеся Холопік.
Як так?
Експерти, яки зібрались на Форум відзначали декілька складників, що призводять до мінімум 5 тисяч людських смертей на дорогах. Серед найвагоміших - перевищення швидкості й мізерні штрафи за це.
У політичну, точніше парламентську залу варто вносити питання підвищення відповідальності(!) за перевищення швидкості. Це було до речі одним з завдань форуму.
Кількість камер що фіксують перевищення зростає, як й суми штрафів, але залишається типу "пільговий" люфт у 20 км/годину, за яки не накладається штраф. Цей анахронізм в Європі залишається в нас й у "бішених" сусідів на півночі. Не скажете чому? Мені здається, то "відрижка" ментовських хитрощів.
Як й присутність у дорожній інфраструктурі "зайвих" чи "помилкових" елементів у вигляді дорожніх знаків(там де вони - зайві). Водночас досі навіть у великих містах в електронних мапах відсутня попереджувальна помітка типових "скупчень" автотрощ.
Віталій Загреба, один з ініціаторів громадської кампанії "За безпечні дороги" нагадав зібранню, що у 2018 році, коли розпочались польові дослідження, а згодом - адвокативна кампанія, ременями безпеки користувалось трохи понад 16% українських учасників дорожнього руху. У 2024-му цей показник сягнув 46%, а в деяких містах піднявся у 4 рази. При тому, що штраф за невикористання ременів підвищився у 10 раз. І все одно, його недостатньо.
Свідомість людей, що життя на дорозі не вартує відкупу у вигляді штрафу. Бо сьогодні - вийшло проїхатись з порушенням на авто чи мотоциклі, а завтра, чи за рогом - в тебе в'їде особа, що не вивчила правила руху, а купила посвідчення. Варто впровадити прогресивну систему штрафів, де вища швидкість — вища відповідальність, ну й штрафні бали по накопичувальній: за 100 балів в рік, наприклад, вилучання прав на наступний рік!
Тому без широкої громадської дискусії навколо толерування порушень правил дорожнього руху, всіма суб'єктами - нам не обійтися. До речі, збереження життів людей на дорогах й вулицях зазначено метою Цілей сталого розвитку ООН, Стратегії сталої й розумної мобільності ЄС, а також двох нових стратегій України, прийнятих у 2024 році – транспортної та демографічної.
Кампанії «За безпечні дороги» в Україні продовжується, законодавці вже мають підготовлені законопроєкти (№12172), що зможуть вплинути на обставини. Громадяни України мають поставитись до питань відносин з дорожньою інфраструктурою відповідально. Інформаційні кампанії - працюють. НЕ втрачайте концентрацію тільки.
Немає коментарів:
Дописати коментар